دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مریم جعفری-هرمزگان

حوزه/مدیر مؤسسه آموزش عالی سطح سه حوزوی فاطمه معصومه(س)، سیاست شیطان را در گمراهی بندگان خدا مرحله به مرحله عنوان کرد و گفت: شیطان ابتدا از کم شروع کرده به این معنا که افراد مستحبات را کنار گذاشته، و بعد سراغ مکروهات و در نهایت به سراغ محرمات می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در هرمزگان، خانم مریم جعفری، عصر امروز در نشست اخلاقی ویژه ماه مبارک رمضان که با حضور طلاب و دانش آموختگان مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه (س) بندرعباس برگزار شد با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار داشت: دنیای مذموم، نفس اماره و  وسوسه های شیطانی از جمله دشمنان معرفی شده در قرآن هستند که باید نسبت به آن‌ها شناخت کسب کرد، چرا که عدم شناخت دشمن به انسان ضربه وارد می‌کند.
 
مدیر مؤسسه آموزش عالی سطح سه حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس با بیان این که کار شیطان نابودی روح، روان و ایمان بندگان است، افزود: برای در امان ماندن از شر شیطان باید فریب و نیرنگ او را خنثی کرد؛ چرا که او در پی نابودی روح، روان، ایمان و در واقع کارهای فکری و فرهنگی بندگان است.
 
وی، کارهای فکری و فرهنگی را نیازمند دو عنصر تدریج و تحمل دانست و تصریح کرد: عنصر تدریج و تحمل در هر کاری خصوصاً کارهای فکری، فرهنگی، علمی و اعتقادی مورد توجه بوده، تدریج بدین معنا بوده که نمی توان به یکباره همه چیز را در کوتاه ترین زمان تغییر داد و تحمل یعنی برای عوض کردن یک چیز باید صبورانه و با برنامه‌ریزی برخورد کرد.
 
مدیر مؤسسه آموزش عالی سطح سه حوزوی فاطمه معصومه(س)، سیاست شیطان در گمراهی را چهار مرحله برشمرد و اذعان کرد: سیاست شیطان این است که ابتدا از کم شروع کرده به این معنا که بندگان خدا مستحبات را کنار گذاشته، و بعد سراغ مکروهات و در نهایت به سراغ محرمات می رود، یعنی به گونه‌ای عمل می‌کند که شخص دچار حرام شود.
 
خانم جعفری، قدم دوم شیطان در فریب دادن انسان ها را اکتفا نکردن او به کم معرفی و خاطرنشان کرد: در این مرحله نیز به گونه ای عمل می کند که فرد، گناه مرتکب شده را توجیه کند و به عادی انگاری گناهان برسد، بنابراین شیطان هرگز به کم اکتفا نکرده، چرا که هدف او از بین بردن مقداری از ایمان انسان ها نیست، بلکه درصدد گرفتن کامل ایمان آن‌ها است.
 
وی، قدم سوم شیطان در گمراهی انسان ها را زیرک بودن او توصیف کرد و افزود: قدم سوم شیطان زیرک بودن او است به این معنا که نقطه ضعف اشخاص را شناسایی و از این طریق ضربه خود را وارد می کند.
 
مدیر مؤسسه آموزش عالی سطح سه حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس، بی رحمی را قدم نهایی شیطان در فریب انسان دانست و بیان کرد: شیطان در راه فریب انسان ها با بی رحمی کامل عمل می کند به این معنا که تمام ایمان افراد را نشانه می گیرد تا جایی که در هنگام مرگ نیز در حال فریب دادن او بوده، به طوری که شخص در اثر مکر و نیرنگ شیطان با حال کفر از دنیا می رود.

خانم جعفری، راه برون رفت از دام های شیطان را معرفت دانست و افزود: کار بندگان معرفت بوده، به این معنا که نسبت به حلال و حرام دقت و مراقبت داشته باشد و جانب احتیاط را همیشه رعایت نمایند و در صورت خطا و اشتباه در مورد دیگران به توبه و دعا در حق آن‌ها بپردازد.   
 
وی اذعان کرد: ماه مبارک رمضان ماهی که درهای جهنم بسته و پاهای شیطان در غل و زنجیر است، زنجیر شدن پای شیطان به این معنا است که سمت بندگان نمی آید، اما انسان باید هوشیار بوده و با هوای نفس خود سراغ شیطان نرود تا زنجیر را از پای او بیرون آورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha