جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 956076
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۴
دکتر سقائیان نژاد

حوزه/ دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد گفت: ادامه انسانیت به ترویج فرهنگ شهدا بستگی دارد؛ وظیفه نهادهای مختلف است که این فرهنگ را نشر داده و گسترش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در آیین رونمایی از طرح جدید تابلوی کوچه های مزین به نام و تصویر شهدا با اشاره اهمیت و لزوم حفظ و ترویج فرهنگ شهدا در سطح کشور گفت: آنچه که در ارتباط با فرهنگ شهادت مهم است مایه تحرک بودن آن در فضای اجتماعی ماست.

وی تصریح کرد: در تاریخ صدر اسلام نیز این فرهنگ را می بینیم که چگونه باعث تحرک مسلمانان و غلبه بر دشمنان می شد.

شهردار قم افزود: شهدا زنده اند و در نزد خداوند روزی داده می شوند؛ آنان از این فیوضات الهی شاد هستند؛ شهدا پشت سر افرادی هستند که می خواهند به آنان ملحق شوند.

وی بیان داشت: در طول ۴۲ سالی که از انقلاب اسلامی گذشته، تلاش های بسیاری برای حفظ و انتقال این فرهنگ شده است.

سقائیان نژاد گفت: در مباحث گام دوم انقلاب اسلامی، وحدت بین مردم، توجه به تحکم، توجه به داشته ها همه در بندی که به مردم اشاره شده است مورد نیاز و توجه می باشد.

وی اظهار کرد: ادامه انسانیت به ترویج فرهنگ شهدا بستگی دارد؛ وظیفه نهادهای مختلف است که این فرهنگ را نشر داده و گسترش دهد.

شهردار قم عنوان داشت: عدم دنیاپرستی از شاخصه های فرهنگ شهدایی است.

وی گفت: در سال گذشته علی رغم مشکلات زیادی که داشتیم  بالغ بر ۵۵۰۰ طرح در سطح شهر قم اجرایی شد؛ تعداد خیلی زیادی از این طرح ها مرتبط با شهدا و ترویج فرهنگ ایشان بود.

سقائیان نژاد در پایان تصریح کرد: توطئه هایی در سال های گذشته شد تا تابلوهای منور به نام شهدا از سر کوچه ها برداشته شود؛ اما ما با طراحی تابلوهای دارای مشخصات شهدا و تعریف کد QR برای آن ها به دنبال ایجاد الگویی برای شهرهای مختلف در راستای حفظ یاد و فرهنگ شهدا بودیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha