پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شورای حوزه علمیه هرمزگان

حوزه / نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: حوزه علمیه با تدوین سند آمایش، حرکت بنیادی را آغاز کرده است، اجرای این سند در جهت کیفی بخشی حوزه و ارتقای سطح علمی بسیار مفید است و نشان از حرکت رو به جلوی حوزه های علمیه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در اولین جلسه سال ۱۴۰۰ شورای‌ حوزه علمیه استان هرمزگان با اشاره به نقش آفرینی حوزه علمیه در گام دوم انقلاب گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی چشم انداز و نقشه راه انقلاب اسلامی مشخص شده است و حوزه های علمیه مبتنی بر همین نقشه راه باید نقش آفرینی تخصصی خود را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: سند چشم انداز فرهنگی اجتماعی استان هرمزگان در حال آماده سازی و  تدوین است و مراحل مقدماتی و پژوهشی آن در حوزه های مختلف به صورت تخصصی به پایان رسیده است، در دو یا سه استان این سند  در صحن شورای فرهنگ عمومی تصویب شده که  اقدامی راهبردی است. این سند بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ دینی  را برطرف خواهد کرد.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: در موضوعات مختلف اجتماعی حوزه علمیه از جایگاه ویژه ای بر خور دار است و با ارائه راهکارهای مناسب می تواند در بهبود وضعیت فرهنگی اجتماعی استان به خصوص فرهنگ دینی مردم نقش آفرینی موثری را داشته باشد؛ حوزه علمیه با تدوین سند آمایش حرکت بنیادی را آغاز کرده است، اجرای این سند در جهت کیفی بخشی حوزه و ارتقاء سطح علمی بسیار مفید است و نشان از حرکت رو به جلوی حوزه های علمیه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: برای مشخص شدن پیشرفت برنامه ها نیازمند شاخص های مختلف مبتنی بر گام دوم انقلاب هستیم، باید ابتدا وضعیت موجود مشخص و ضعیت مطلوب ترسیم شود. شاخص های رزیابی قابل ارزیابی باشد، تا بدانیم در کجا قرار داریم و در کدام شاخص ها حرکت رو به جلو داریم و اگر در مواردی پیشرفت حاصل نشده،موانع و مشکلات بررسی و بازبینی های لازم انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha