سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حمید رفیعی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم اما برای برگزاری مراسم روز قدس به‌صورت راهپیمایی خودرویی مطالبه جدی داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جلسه تجلیل از فجر یاوران خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت روز قدس، اظهار کرد: هرچند تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم اما برای برگزاری مراسم روز قدس به‌صورت راهپیمایی خودرویی مطالبه جدی داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ضمن تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اضافه کرد: برخی موارد برای ادامه حیات مسائل مذهبی و اجتماعی نیاز است که راهپیمایی روز قدس یکی از آن موارد است.

وی با اشاره به نماز عید فطر، افزود: هرچند زیبایی نماز عید فطر به شکوه و اجتماع آن است اما طی سال جاری قصد تمرکز گریزی داریم؛ به همین دلیل نماز در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه با تأکید بر بهره‌مندی حداکثری از فرصت باقی‌مانده ماه رمضان، اظهار کرد: این ماه، ماه بندگی و تمرین اخلاص برای مؤمنان و نعمتی بزرگ است که باید قدردان آن باشیم.

وی تصریح کرد: رمضان مقرر شد تا انسان بتواند تقرب به درگاه الهی یابد و انس و ارتباطی خاص با پروردگار خود داشته باشد، انسان کمال طلب شکرگزار پروردگار خود برای این نعمت بزرگ یعنی رمضان است.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه رمضان برکات فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به تقویت روح معنوی در جامعه و فرد و انس با قرآن را نام برد، گفت: طبق روایات برای روزه‌دار دو خوشحالی است، یکی در زمان افطار و دیگری در لحظه ملاقات با پروردگار است و عید فطر هم روز شکرگزاری به درگاه الهی است.

وی با اشاره به برکات رمضان در طول سال برای جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: به برکت رمضان است که جامعه یک سال از شرارت و معصیت دور و بیمه می‌شود، این ماه شریف مشکل رابطه انسان با خدا را سامان می‌دهد و ارتباط مخلوقات الهی را با یکدیگر را تحکیم می‌بخشد.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم روز قدس به‌صورت رژه خودرویی و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تأکید کرد: از برکات و نعمات ماه رمضان همین روز قدس است که ملت‌های آزادی‌خواه در این روز فریاد مردم مظلوم فلسطین هستند، آزادی قدس نزدیک است و ایران حامی مظلوم در سراسر جهان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha