پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روز معلم

حوزه / بدون تردید آموزش و پرورش نقش زیربنایی در رشد و پیشرفت هر جامعه ای دارد و معلم به عنوان سفیر عشق و قاموس علم و ایثار، محور این سرمایه بزرگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، ایرج بیت اللهی، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با تبریک فرا رسیدن روز معلم به معلمان، آورده است: توسعه و پیشرفت های حاصل در مسیر زندگی بشر نتیجه تلاش معلمانی است که از رشد و پویایی فکر در مسیر تعالی انسان ها استفاده کرده اند.

مقام رفیع معلم از شئون خداوندی و هدیه الهی به انبیا و اولیا است و زیباترین جلوه‌های عشق و معرفت، ایثار، بینش و بصیرت در نهاد انسان‌هایی است که در مسیر رسالت اولیای خدا، با پذیرش این مسئولیت خطیر، قدم در راهی الهی گذاشته‌اند و ندای فطرت پاک را به گوش همه می رسانند.

 ۱۲ اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری(ره) که به نام روز"معلم" مزین است، فرصت مغتنمی برای آحاد جامعه است تا به سهم خود از زحمات و مجاهدت‌ معلمانی که همه وجود و هستی خود را وقف تربیت و تعلیم نسل آینده ساز جامعه می‌کنند قدردانی شود، چرا که به حق، تجلیل از معلم، تجلیل از مقام انسانیت و خوبی‌ها است.

بر کسی پوشیده نیست که شغل شریف معلمی علاوه بر تعلیم، تکمیل و ارتقاء مکارم و فضائل اخلاقی در دانش آموزان است تا در آینده رفتارهای جامعه مبتنی بر علم و دانش در بستر عقلانیت و اخلاق باشد چرا که معلمان‌ معماران شخصیت نسل آینده کشور هستند.

بدون تردید آموزش و پرورش نقش زیربنایی در رشد و پیشرفت هر جامعه ای دارد و معلم به عنوان سفیر عشق و قاموس علم و ایثار، محور این سرمایه بزرگ است که تجلیل و تکریم مقام آن وظیفه همگانی است و البته جامعه همواره قدردان این قشر شریف و ایثارگر است که یقین دارند مسیر توسعه و بالندگی کشور در همت بلند آنان تجلی پیدا می کند.

در این برهه حساس که بیش از یک سال از همه گیری ویروس منحوس کرونا می گذرد و جهان را تحت تاثیر مخاطرات خود قرار داده است، فرایند تعلیم و تربیت نیز از چالش های این همه گیری مصون نمانده است. اما با همه مصائب سخت و طاقت فرسا، در سایه جهاد علمی معلمان و همت بلند و کریمانه و مجاهدت‌های عاشقانه این قشر شریف، تعلیم و تربیت نه تنها با وقفه و رکود مواجه نگردید، بلکه در سایه همت ستودنی معلمان و همراهی خانواده های عزیز، چراغ علم و دانش، با تکیه بر رویکردهای نوین و استفاده ازهمه ی ظرفیت ها، پرفروغ ماند و شاهد موفقیت های شایسته تحسینی هستیم.

در این میان آموزش و پرورش هرمزگان با بسیج امکانات و استفاده از همه ظرفیت ها و بسترسازی مدبرانه، ابتکار عمل را به دست معلمان پرتلاش و ساعی خود در جای جای استان سپرد که به گواه همگان، با توسعه ی آموزش های مجازی و روش های نوین، فعالیت های آموزشی و تربیتی چند برابر زمان گذشته گسترش یافت و جام جان شیفتگان علم و ادب، به مدد الهی و جهاد علمی معلمان لبریز شد و پرچمداران علم در این مسیر جلوه های زیبائی از عشق و ایثار و تلاش و همت را به منصه ظهور رساندند.

مناسبت ۱۲ اردیبهشت و هفته معلم یادآور این است که ستایشگر شُکوه و گرانمایگی این قشرخدوم و پرتلاش باشیم که با تمام ناملایمات و سختی ها خصوصا در زیست بوم جدید که بیماری کرونا بوجود آورده است، با ایثارگری و از خود گذشتگی چرخ توسعه جامعه را به حرکت در آورده اند.

با تعظیم در برابر این انسان های صبور و بی ادعا، هفته فرخنده ی معلم را به عموم معلمان و پیشکسوتان و همه دست‌اندرکاران دلسوز نظام تعلیم و تربیت که در راه اعتلای آموزش و پرورش فرزندان میهن عزیزمان، در گام دوم انقلاب با هدف ایجاد کشوری الگو، و تحقق تمدن نوین اسلامی، مخلصانه کمر همت بسته اند، صمیمانه تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در پرتوعنایات حضرت حق و در ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم(عج)، در سایه وحدت وهمدلی و همیاری همه آحاد جامعه، با رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت، شاهد اعتلای روزافزون نام ایران عزیز در همه عرصه ها باشیم. ان‌شاءالله

ایرج بیت اللهی

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان- اردیبهشت ۱۴۰۰

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha