دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام عباس محمدحسنی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: معلم یکسره اکسیژن زنده ماندن را به جامعه تزریق می کند؛ معلم، دشمن بزرگترین دشمن انسان است که همان جهل و نادانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم گرامیداشت روز معلم و تقدیر از معلمان نمونه قرآنی و عقیدتی سیاسی ارتش، با تسلیت به مناسبت ایام شهادت مولای متقیان امام علی(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و لیالی قدر و قدر دانی از زحمات کارگران به مناسبت روز کارگر، اظهار کرد: معلمی جز الهی ترین شغل هاست، چون خداوند خودش اولین معلم در عالم وجود است.

وی با بیان اینکه معلمی از اساسی ترین رسالت های انبیا بوده است خاطرنشان کرد: مقام معلم جایگاه بسیار رفیعی دارد به سبب آنکه هم به نوعی قائم مقام خداوند و هم پیامبر در حوزه تعلیم و تربیت است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند: "باید شأن معلم را در جامعه بالا ببریم و این امر مهم باید تبدیل به فرهنگ بشود"، اظهار کرد: در اسلام به معلم یک نگاه قدسی وجود دارد؛ البته به شرط آنکه معلم باید معلم الخیر باشد و این بدان معنی است که باید آموزگار ارزش ها، خوبی و معارف حق الهی باشد و در این صورت است که رسول خدا و همه عالم دعاگوی او می شوند، اما اگر معلم شر باشد مورد غضب خداوند واقع می شود و همه او را نفرین خواهند کرد.

محمدحسنی با تاکید بر اینکه معلم یکسره اکسیژن زنده ماندن را  به جامعه تزریق می کند، گفت: معلم، دشمن بزرگترین دشمن انسان است که همان جهل و نادانی است، معلم باید با تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر از همه ظرفیت ها استفاده کند تا این دشمن را از پای در بیاورد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه معلمان وسیله انتقال تجربه و اندوخته های ارزشمند پیشینیان به آیندگان هستند، بیان کرد: گذشتگان دارای اندیشه و سرمایه های فکری و عملی بسیاری هستند؛ اگر معلمی برای انتقال این تجربیات وجود نداشته باشد آنها در گورستان تاریخ خاک می شوند.استفاده از این تجربیات علاوه بر آنکه راه پیشرفت و علم را می آموزد راه پیشرفت را هم کوتاه می کند.

وی با قدردانی از زحمات صورت گرفته توسط معلمان قرآن و عترت اداره های عقیدتی سیاسی برای گسترش اندیشه های اسلامی در ارتش، عنوان کرد: با تلاش معلم های دین و عترت علاوه بر افزایش بصیرت دینی، هزران نفر حافظ قرآن، صدها هزار نفر شیفته ائمه معصومین تربیت یافته اند.

محمدحسنی در پایان با تاکید بر اینکه جوان امروز حرف های جدیدی می خواهد، بیان کرد: دنیا عوض شده و اطلاعات جوانان بالا رفته است. جامعه و جوانان حرف های جدیدی در همه حوزه ها به ویژه در حوزه دین می خواهند؛ معلمان باید تلاش و تحقیق مداوم داشته باشند تا خود را با شرایط وفق دهند و به یافته های خود التزام عملی داشته باشند تا به تاثیر گذاری عمیق دست یابند.

در پایان این مراسم، با حضور امیر سرتیپ علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش و سردار سرتیپ دوم هوشنگ ایرجی معاون فرهنگی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) از معلمان نمونه قرآنی و عقیدتی سیاسی ارتش تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha