جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسدالله جعفری

حوزه/ رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی خطاب به طلاب و روحانیان، گفت: ما باید در اصلی‌ترین رکن رسالت خودمان وابسته به دنیا نبوده و رفتاری انقلابی و جهادی داشته باشیم؛ چراکه هیچ جنبش و خیزش و نهضتی را سراغ نداریم مگر اینکه با رهبری یک عالم دینی به راه افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه استان که در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، ضمن اشاره به رسالت‌های اصلی روحانیت در فرمایشات امام این انقلاب گفت: اولین شاخص و یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های روحانیت زهد است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: البته این به معنای پشت کردن به دنیا نیست بلکه همان‌طور که در دعای حضرت ولی‌عصر (عج) می‌خوانیم «تَفَضَّلْ عَلی عُلَماَّئِنا بِالزُّهْدِ وَالنَّصیحَةِ» و از خدا می‌خواهیم علمای ما را به داشتن پارسایی و خیرخواهی کردن از مردم تفضّل کند، باید خود را در مسیر تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام آماده مشکلات کنیم.

وی ضمن بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام که می‌فرمایند: «اَلْفُقَهَاءُ أُمَنَاءُ اَلرُّسُلِ مَا لَمْ یدْخُلُوا فِی اَلدُّنْیا قِیلَ یا رَسُولَ اَللَّهِ وَ مَا دُخُولُهُمْ فِی اَلدُّنْیا قَالَ اِتِّبَاعُ اَلسُّلْطَانِ»، گفت: طبق فرموده رسول گرامی اسلام فقها امین پیغمبران‌اند تا هنگامی‌که داخل در دنیا نشوند، سؤال شد که یا رسول‌الله داخل شدن آن‌ها در دنیا چگونه است؟ فرمود: وقتی‌که تابع و پیرو سلطان و قدرت مادی شدند که وقتی چنین شدند، باید مواظب باشید و بر حذر باشید بر ادیانتان که آن را غارت نکنند.

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: بر این اساس ما باید در اصلی‌ترین رکن رسالت خودمان وابسته به دنیا نبوده و رفتار انقلابی و جهادی داشته باشیم، چراکه هیچ جنبش و خیزش و نهضتی را سراغ نداریم مگر اینکه با رهبری یک عالم دینی بوده است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: در این بزنگاه‌ها علما زودتر از دیگران و مشکلات بشر آگاه شده‌اند، همچون میرزای شیرازی و شیخ فضل‌الله نوری که پیشگام بودند و بعد از انقلاب هم بیش از سه هزار و ۸۰۰ طلبه و روحانی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: این شهدای طلبه و روحانی مجاهدانه و با قلبی سرشار از عشق به خدا دل به دریای دفاع از ارزش‌های اسلام و حریم کشور زدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: امروز هم که شرکت در طرح مواسات و جبهه نبرد و مبارزه با بیماری کرونا اولویت دارد، فعالیت‌های طلاب و روحانیان در این راستا لبّیکی به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص حضور گروه‌های جهادی در عرصه خدمات و کمک به همنوعان است و حوزویان در این زمینه عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به دیگر شاخص‌های روحانیان، گفت: شاخص دیگر روحانیت مردمی بودن یک عالم است، همچون امام راحل که بعد از خداوند متعال نقطه ثقل تکیه‌شان به مردم بود.

وی تصریح کرد: بر این اساس امروز ما روحانیان هم باید در بین مردم و با مردم باشیم و در جهت خدمت به مردم بکوشیم تا ان شاءالله بتوانیم این پرچم را به صاحب اصلی‌اش برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha