جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
الشيخ حميد معلة الساعدي رئيس المؤتمر العام التأسيسي لتيار الحكمة الوطني العراقي

حوزه/ شیخ حمید معله الساعدی رئیس مجمع عمومی جریان حکمت عراق در پی ابتلا به ویروس کرونا، درگذشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ حمید معله الساعدی رئیس مجمع عمومی جریان حکمت عراق در پی ابتلا به ویروس کرونا، درگذشت.

اهالی نجف اشرف پیکر شیخ الساعدی را تشییع و در قبرستان وادی السلام به خاک سپردند.

برهم صالح رئیس جمهور عراق، سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی، حسن شاکر الکعبی رئیس فراکسیون بدر و کمیساریای حقوق بر عراق هر کدام با صدور بیانیه ای درگذشت شیخ حمید معله الساعدی را تسلیت گفتند.

برهم صالح در بیانیه خود گفت: مرحوم شیخ الساعدی علیه دیکتاتوری و طاغوت موضع گیری هایی داشت و علیه آن مبارزه کرد و برای عراق خالصانه تلاش نمود. ما این مصیبت را به خانواده و تمامی دوستان آن مرحوم تسلیت می گوییم.

سید عمار حکیم هم در بیانیه خود با بیان اینکه شیخ الساعدی برای ما برادر و پشتیبانی وفادار و مهربان بود، افزود: خاطر ما پُر از موضع گیری های والا و اخلاق کریمانه و رفتار های اصیل آن مرحوم است.

وی اشاره کرد: چشم باید بگرید و قلب باید غمگین شود. ما از فراق تو ناراحت هستیم.

رئیس فراکسیون بدر نیز اشاره کرد: مرحوم الساعدی انسانی مومن و صبور بود که عمرش را در راه جهاد برای آزادی و کرامت عراق صرف کرد. خداوند او را مورد رحمت واسعه خود قرار داده و به خانواده و خویشاوندان این مرحوم صبر و آرامش عطا فرماید.

کمیساریای حقوق بشر عراق هم در بیانیه خود گفت: با کمال تأسف و تأثر درگذشت شیخ حمید معله الساعدی را به اعضای جریان حکمت تسلیت می گوییم و از درگاه الهی برای آن مرحوم طلب رحمت کرده و از او می خواهیم به خانواده، نزدیکان و دوستان آن مرحوم صبر و آرامش عطا فرماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha