جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سیدمحمدباقر مهری

حوزه/ مرحوم سید محمدباقر المهری مواضعی شجاعانه علیه رژیم بعثی صدام و حمایت از ملت عراق و مجاهدان عراق داشت و همواره مواضعی صریح علیه اندیشه های افراطی و تکفیری اتخاذ می کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، در پی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر مهری نماینده مراجع عظام در کویت، شیخ همام حمودی عضو هیئت رئیسه پارلمان عراق درگذشت این عالم مجاهد را به امت اسلام و مراجع عظام تسلیت گفت.

وی افزود: مرحوم مهری مواضعی شجاعانه علیه رژیم بعثی صدام و حمایت از ملت عراق و مجاهدان عراق داشت و همواره مواضعی صریح علیه اندیشه های افراطی و تکفیری اتخاذ می کرد که آخرین آنها بیانیه ای بود که پس از انفجار مسجد امام صادق(ع) کویت صادر شد و در آن بیانیه خواستار مجازات و محاکمه رؤسای فتنه طایفی و حذف متون آموزشی تکفیری از کتب درسی مدارس کویت شد.

شیخ حمودی گفت: سید مهری همواره بر حفظ برادری میان دو ملت عراق و کویت اصرار داشت. رحمت خدا بر او باد و خداوند او را در بهشت برین با اجداد پاکش محشور کند.

وزیر حمل و نقل عراق: مرحوم مهری در مبارزه با دیکتاتور عراق با ما همراه بود

از سوی دیگر باقر جبر الزبیدی وزیر حمل و نقل عراق نیز درگذشت مرحوم سید محمد باقر مهری را به امت اسلام و مراجع عظام نجف اشرف و ایران تسلیت گفت و افزود: مرحوم مهری در مبارزه با دیکتاتور بعثی عراق با ما همراه بود و همچون برادری برای شهید محراب(آیت الله سیدمحمدباقر حکیم) و در دهه هشتاد یاری برای ما در مجلس اعلای اسلامی عراق بود. از خداوند عزوجل می خواهیم ایشان را غریق رحمت خود گرداند و به بستگان ایشان صبر و آرامش عنایت کند.

پیام تسلیت سید عمار حکیم 

متن پیام حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق هم بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون، با نهایت تاسف و تالم از درگذشت روحانی مجاهد سید محمد باقر مهری نماینده مراجع عظام در کویت باخبر شدیم.

آن مرحوم از مؤمنانی بود که ویژگی های صالحان را داشت و از شخصیتی فعال و تاثیرگذار در کویت بهره مند بود و کارنامه ای سرشار از مبارزه با دیکتاتوری صدام و تحمل رنج و محنت در این راه داشت.

من درگذشت ایشان را به مراجع عظام و مردم و مسئولان کویت و بستگان ایشان و تمام مؤمنان تسلیت می گویم و از خداوند متعال علوّ درجات آن مرحوم را خواستارم و برای بستگان ایشان آرزوی صبر و آرامش دارم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha