جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 957057
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۶
تبریز

حوزه / وبینار گرامیداشت مقام معلم به همت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، وبینار گرامیداشت مقام معلم، روز چهارشنبه به همت  مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با حضور حجت الاسلام مجتبی نظری استاد حوزه و دانشگاه و دکتر جعفر محسنی رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، به صورت مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی نظری در این وبینار اظهار کرد: خداوند متعالی که در این شب‌های قدر، هدیه‌های با ارزشی را به بنده‌های خود می‌دهد، خدایی است که در درون دل و قلب‌ها وجود دارد.

وی افزود: خداوند واقعی خدایی است که وقتی کشتی در حال غرق است و هیچ کاری از دست ملوان برنمی‌آید، آنگاه انسان به قلب خود و به خدایی که در درون قلب او است، رجوع می‌کند و از او کمک می‌خواهد.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: همین خداوند متعال حقیقی، در شب قدر می‌خواهد قرآنی را بر بندگانش بفرستد، قرآنی که شامل کتاب و برگه نمی‌شود، بلکه حقیقت قلمی است. خدای باعظمت، قرآن باعظمت را از عالم باعظمت یعنی عالم حقیقت نازل می‌کند.

وی در تبیین تعلیماتی که رسول اکرم (ص) و امیرالمومنین(ع) برای انسان‌ها آموزش داده‌اند، افزود: پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) معلمانی هستند که هدایت بشر را پس از خداوند برعهده دارند، این معلمان بزرگوار به ما مفاهیم زیادی از جمله راز مرگ، راز شهادت، و ... را آموخته تند.

استاد حوزه  با بیان این‌که حضرت علی (ع) عدالت و حق الناس را به ما یاد داده است، گفت: معلمی را می‌توان معلم و آموزش دهنده دانست که شرافت‌ انسانی و عدالت را به شاگردانش ببیاموز.

دکتر جعفر محسنی، رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی هم در این وبینار با تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین(ع)، اقتدا به این امام بزرگوار را به عنوان معلم اخلاق و عدالت در جامعه اسلامی ضروری دانست.

وی با بیان این‌که آموزش‌های بدون کاربرد در جامعه مفهومی ندارد، تاکید کرد: آموزش‌ها باید کاربردی باشند.

دکتر محسنی با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات اساتید و معلمان به خصوص اساتید مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز، ادامه داد: هدف دانشگاه علمی کاربردی، مهارت محوری و تربیت دانشجویان مهارت محور در بازار اشتغال جامعه است.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: اگر آموزش‌ها کاربردی باشند و دانشجویان بتوانند از آن‌ها بهره ببرند، جوانانی که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند، می‌توانند اندوخته‌های خود را در جامعه پیاده سازی کنند.

وی تاکید کرد: برای پیشرفت جامعه و توسعه در بخش‌های مختلف، وجود افراد کاربردی و موردنیاز بازار در پی ارائه آموزش‌های کاربردی لازم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha