پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم تقدیر از نیروهای جهادی قرارگاه شهید مدنی

حوزه/ استاد حوزه با اشاره به حضور طلاب جهادی در بیمارسان ها و خدمت به بیماران کرونایی، گفت: بنا به فرمایش امیرالمومنین(ع) از چیزهایی که گناهان بزرگ انسان را می‌پوشاند و انسان را پاک می‌کند، آن است که شخصی فریادرس فردی باشد که دارای مشقت است و تسکین بخش دردهای او باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائینی، شب گذشته در مراسم تجلیل از نیروهای جهادی قرارگاه شهید مدنی، با تقدیر از اقدامات جهادی و خدمت رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها، اظهار داشت: برای آنکه نیروهای جهادی ارزش و جایگاه کار خود را بهتر درک کنند، لازم است که به تبیین این موضوع با استفاده از روایات بپردازیم.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، در رابطه با ثواب عیادت از مریض، یادآور شد: کسی که تنها به عیادت مریضی برود، ۷۰ هزار فرشته او را تا زمانی که به منزلش برگردد همراهی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی افزود: این ثواب تنها برای کسی است که به عیادت می‌رود، حال آنکه طلاب و نیروهای جهادی ما در کنار عیادت از بیماران کارهای آنها را نیز انجام می‌دهند و به پرستاری از بیماران می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در روایات فردی که در عرصه خدمت رسانی به بیمار فعالیت می‌کند، دارای مقبولیت بالایی در نزد پروردگار است، گفت: نماز جماعت با آن عظمت بالایش، دو هزار ملائکه انسان را همراهی می‌کنند، در حالی که تنها با رفت وآمد روزانه نیروهای جهادی، ۷۰ هزار ملائکه همراه او هستند.

استاد سطح عالی حوزه به روایتی از امام علی(ع) پرداخت و خاطر نشان کرد: بنا به فرمایش امیرالمومنین(ع) از چیزهایی که گناهان بزرگ انسان را می‌پوشاند و انسان را پاک می‌کند، آن است که شخصی فریادرس فردی باشد که دارای مشقت است و تسکین بخش دردهای او باشد، کاری که نیروهای جهادی در هر لحظه آن را انجام می‌دهند.

وی با طرح این سئوال که کدام عمل دارای چنین ویژگی است، مطرح کرد: اگر درد دردمندی را برطرف کنیم و غصه را از دل او بزداییم، اثرش از نماز شب،  نماز نافله و دعا و اذکاری که عنوان شده بالاتر است.

استاد حوزه، سومین روایت در رابطه با اهمیت خدمت رسانی به بیماران را از قول پیامبر گرامی اسلام(ص) بیان کرد و گفت: بنا به فرمایش پیامبر اکرم(ص) همان طور که اگر پولی را در دست فقیری قرار دهیم همانند آن است که دست در دست خدا قرار داده ایم، اگر به عیادت مریضی برویم نیز به معنای آن است که به عیادت خدا رفته‌ایم.

وی ادامه داد: این همان فرهنگ لطیف دینی است که زمینه ساز رشد و اوج انسان است، و لذا گفته شده این فعالیت‌های جهادی و این خدمت رسانی‌ها را خود خداوند پاداش می‌دهد و طرف حساب شما پروردگار عالم است، چرا که گویی در حال خدمت به خداوند هستید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha