سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ آیت‌الله موسوی جزایری گفت: علمای سابق بسیار زاهد بوده و زندگی قانعانه و زاهدانه‌ای داشتند ما نیز باید از آن‌ها سرمشق گرفته و زندگی‌مان مطابق محرومان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله موسوی جزایری، در جمع مدیریت، کادر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه  امام جعفر صادق(ع) شهرستان اهواز با اشاره به آیه قرآنی «وَأَسْبَغَ عَلَیْکُمْ نِعَمَهُ ظَاهِرَةً وَبَاطِنَةً»، اظهار داشت: نعمت‌های خداوند نامتناهی بوده و منحصر به نعمت‌های ظاهری نیستند بلکه نعمت‌های باطنی که مربوط به معنویات و فضائل اخلاقی بوده و مهم‌تر از نعمت‌های ظاهری هستند را شامل می‌شود ازاین‌رو بر ما واجب است که از خداوند بابت تمامی نعمت‌هایش تشکر کنیم.

وی ضمن تبریک  به سرپرست، مدیر، کادر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) بابت کسب رتبه نخست بین مدارس علمیه خوزستان و رتبه هفتم بین مدارس علمیه کشور اظهار کرد: ما در استان خوزستان مدارس علمیه خوبی داریم که بسیار موفق هستند و اینکه یک مدرسه بتواند از میان مدارس رتبه نخست استانی و رتبه هفتم کشوری را کسب کند، نعمت بزرگی از جانب خداوند است که باید دست به آسمان بلند کرده و شکرگزار باشیم.

آیت‌الله موسوی جزایری در ادامه در پاسخ به این سؤال که «آیا فقط تشکر لسانی از خداوند بابت نعمت‌هایش کفایت می‌کند یا خیر؟»، ابراز داشت: شکر زبانی لازم است ولی کافی نیست انسان هرچقدر هم که از خداوند با زبان تشکر کند و یا سجده شکر به‌جا بیاورد کافی نیست بلکه باید در عمل نیز شکرگزار خداوند باشد (اعْمَلُوا آلَ دَاوُدَ شُکراً وَقَلِیلٌ مِنْ عِبَادِی الشَّکورُ).

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان در ادامه گفت: اولین مرحله از شکر عملی نعمت‌های خداوند عرفان النعمه و عرفان المنعم است یعنی اینکه انسان بداند چه نعمتی نصیب او شده و این نعمت از جانب چه کسی به او اعطاشده است و دومین  مرحله از شکر عملی این است که  به وظایف خود در قبال این نعمت‌ها عمل کنیم.

وی تصریح کرد: وظیفه ما طلاب و روحانیون این است که خوب درس بخوانیم، خوب به دیگران درس بدهیم و اخلاق و زی طلبگی که همان قناعت، تقوا و تبلیغ و ارشاد مردم است را رعایت کنیم. با انجام این وظیفه می‌توانیم شکر عملی نعمت‌های خداوند را بجا بیاوریم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: در بحث تبلیغ دین هم طلاب و روحانیون  به‌جز با زبان، با رفتارها و طرز زندگی‌شان به تبلیغ دین بپردازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علمای سابق بسیار زاهد بوده و زندگی زاهدانه‌ای داشتند به‌عنوان‌مثال مرحوم علامه شوشتری درعین‌حال که فقیر بود وجوهات شرعی را قبول نمی‌کرد؛ ما نیز باید از آن‌ها سرمشق گرفته و زندگی‌مان مطابق مردم محروم باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha