چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 958312
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
تصاویر / بازدید نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین از زندان مرکزی

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: برنامه اعتکاف در زندان بسیار ارزشمند و مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در بازدید از زندان مرکزی چوبیندر قزوین، در جمع مددجویانِ معتکف در زندان مرکزی  گفت: در برنامه‌ریزی‌های خوبی که در سطح کشور و استان صورت گرفته است، مراسم اعتکاف در زندان‌ها در حال برگزاری است و این حرکت بسیار مهم و ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: خیلی مهم است که انسان در زندگی فرصتی پیدا کند تا با خدا خلوت کند. ماه رمضان و شب‌های احیا برای این است که فرصتی پیدا کنیم تا خودمان را مورد بررسی قرار دهیم و این اعتکاف در شب‌های ماه مبارک رمضان بسیار با برکت و اثرگذار است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در شب‌های احیا و شب قدر، انسان فرصت پیدا می‌کند تا با خدا ارتباط برقرار کند و بندگی خودش را ثابت کند و از غفلت‌های زندگی ابراز پشیمانی و استغفار کند

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: هر مشکلی که در زندگی ما به وجود می‌آید، آن کلیدی که مشکل گشاست و قدرتی که می‌تواند مشکلات را برطرف کند، فقط خدای متعال است و هیچ کسی جز خدا نمی‌تواند مشکل‌گشایی کند و ارتباط با خدا با این نگاه اثرگذار است.

 وی ادامه داد: اتفاق دیگری که در اعتکاف، شب‌های احیا و شب قدر می‌افتد این است که انسان خودش را مورد ارزیابی قرار دهد و خصوصیات اخلاقی خود را با خانواده و جامعه بررسی کند و باید حساب کنیم که چقدر اخلاقی، انسانی و پایبند احترام به دیگران هستیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در اعتکاف، شب‌های احیا و شب قدر برای آینده برنامه‌ریزی کنیم و مشخص کنیم در سال‌های آینده چه کاری باید انجام دهیم.

وی اظهار کرد: دنیا برای مؤمن زندان است و جای آزادی نیست اما مؤمن با شرافت، کاری می‌کند که همه لحظات زندگی‌اش خیر و برکت باشد و به هر دلیلی کارتان به اینجا کشیده است، این ایام را به فرصتی برای رشد و کمال و معنویت تبدیل کنید.

امام جمعه قزوین با زندانیان معتکف دیدار کرد

امام جمعه قزوین با زندانیان معتکف دیدار کرد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha