سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سید احمد خاتمی

حوزه/ آیت الله خاتمی خطاب به ثبت نام کنندگان در انتخابات گفت: این افراد بدانند که سر سفره نظام نشسته اند و با قانون اساسی سرکار می آیند و با این راهکار انتخاب می شوند و اگر قانون ردشان کرد بگویند انتخابات را تحریم می کنیم یعنی نظام و قانون اساسی را قبول ندارند. اگر قبول ندارید برای چه به صحنه آمدید؟!.

به گزارش خبرگزاری حوزه آیت الله سید احمد خاتمی، امروز در خطبه های نماز عید فطر که در صحن جامع مهدوی مسجد مقدس جمکران که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد،  عید فطر را تکمیل کننده  مائده آسمانی ماه مبارک رمضان دانست و با اشاره به اینکه  خداوند در این ماه با مائده های آسمانی از بندگانش پذیرایی کرده است، اظهار داشت: مائده های این ماه روزه، تلاوت قرآن، مناجات های سحر و قرائت دعا و نماز بود و روزه داران باید سفره بندگی خدا را در طول سال نگه دارند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز به جنایات وحشیانه داعش در افغانستان  اشاره کرد و با بیان این که داغدار داغ سنگین این جنایت هستیم، گفت: تروریست های داعش آنچنان  که خود اعتراف کردند، ساخته و پرداخته آمریکای جنایتکارند؛ آمریکا با آوردن داعش به افغانستان خیالاتی دارد ولی به آنان می گوییم همان طور که سردار سلیمانی روز شما را تبدیل به شام سیاه و دولت داعش را سرنگون کرد، حاج قاسم های زنده به فضل خداوند پس مانده های حقیر داعش را به زباله دان تاریخ خواهند فرستاد.

آیت الله خاتمی با اشاره به کشتار دانش آموزان دختر مدرسه سید الشهدا(ع) در کابل بیان داشت: آمریکایی‌ها بدانند که این خون های پاک گام های لرزانشان را شکست خواهد داد.

وی در ادامه به سیزدهمین انتخابات پیشروی کشور اشاره کرد و آنرا  در جمهوری اسلامی جشن سیاسی  دانست و بیان داشت: صدها سال بر این ملت و مردمی که صاحب خانه بودند گذشت در حالی که در سرنوشت مملکت کاره ای نبودند و دیگران برای آنان تصمیم می گرفتند، امروز از برکات انقلاب بازگشت مردم به صحنه و رقم زدن سرنوشت‌شان با شرکت در ۴۰ انتخابات بوده است؛ انتخابات برای ملت نعمتی بزرگ و نشانه نظام مردم سالار دینی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که حضور در انتخابات امری جامع است و مردم بدانند هر رای آنها به معنای آری مجدد به نظام اسلامی و تجدید بیعت با خون شهیدان است، گفت: شکر این نعمت حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی است و نظام با تمام وجود حضور حداکثری را می طلبد و زمینه آن را نیز فراهم می کند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه شکر این نعمت انتخاب اصلح است، اظهار کرد: مردم بصیرت دارند؛ اصلح کسی است که شرایط ریاست جمهوری را دارد، ضد استکبار و دلسوز مردم است، مردمش را باور دارد، ضد فساد و در پی آن است تا باری از دوش مردم بردارد. اصلح را مردم به فضل خدا می شناسند و امام راحل و مقام معظم رهبری معیارها را بیان کردند.

عضو شورای نگهبان با اشاره به اینکه این شورا حداقل ها را تعیین می کند و تعیین سقف که اصلح است با مردم بصیر و انقلابی است، تصریح کرد: به همان اندازه که حضور حداکثری مهم است انتخاب اصلح نیز مهم است.

آیت الله خاتمی خطاب به ثبت نام کنندگان در انتخابات نیز گفت: این افراد بدانند که سر سفره نظام نشسته اند و با قانون اساسی سرکار می آیند و با این راهکار انتخاب می شوند و اگر قانون ردشان کرد بگویند انتخابات را تحریم می کنیم یعنی نظام و قانون اساسی را قبول ندارند. اگر قبول ندارید برای چه به صحنه آمدید.

وی افزود: کسانی باید به این عرصه وارد شوند که نظام، قانون اساسی، جمهوریت، اسلامیت و ولایت فقیه را از بن جان قبول داشته باشند و کسانی که قبول ندارند شایسته کاندیدا شدن نیز نیستند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه شکر نعمت مقدس جمهوری اسلامی قانون مداری است، بیان کرد: آنچه این روزها در عرصه اصلاح آیین نامه انتخابات که بر اساس سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بود صورت گرفت، طبق تفسیر قانون اساسی با شورای نگهبان است، مدیر و مدبر کیست؟ تفسیر این قانون با شورای نگهبان است، برخی مغلطه نکنند که شورای نگهبان قانونگذاری می کند، این شورا هیچگاه قانونگذاری نکرده و نمی‌کند بلکه قانون را تفسیر کرده است. حفظ حرمت شورای نگهبان حفظ حرمت نظام اسلامی است.

آیت الله خاتمی در ادامه به تحولات  فلسطین اشاره کرد و گفت: در این منطقه دو صفحه در حال ورق خوردن است. یکی صفحه رژیم جنایتکار صهیونیستی که در اوج ذلت و زبونی است و انتفاضه ای که با سنگ شروع شد و به موشک رسید و به فضل خدا روز این رژیم را به شب سیاه تبدیل کرد.

وی ادامه داد: همین انتفاضه ها گور رژیم صهیونیستی را خواهد کند و امیدواریم قبل از وعده ۲۵ ساله شاهد محو و نابودی این رژیم غاصب، جنایتکار و کودک کش باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همین انتفاضه ها گور رژیم صهیونیستی را خواهد کند و امیدواریم قبل از وعده ۲۵ ساله شاهد محو و نابودی این رژیم غاصب، جنایتکار و کودک کش باشیم. از سوی دیگر در این هفت سال آبی از مذاکرات گرم نشده و اگر عزتی نصیب فلسطینیان شده در سایه مقاومت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    3 0
    حضرت آیت الله خاتمی در این مورد نیازی به تحکم نیست و نظر دادستان کل معقول است که در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور گفت:«این نقیصه قانونی را در دوره‌های گذشته نیز شاهد بودیم. باید بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت یک هماهنگی جامع و مانعی صورت بگیرد که این اختلافات را نیز شاهد نباشیم». همه نهادهای فوق الذکر ماه ها فرصت داشتند این نقیصه را حل کنند نه اینکه در شب ثبت نام انتخابات شیوه نامه‌ی شبهه داری را ابلاغ نمایند.