سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که در اجرای طرح‌های جهادی در روستاها و مناطق، خود مردم آن منطقه نیز به صحنه بیایند و در کنار گروه‌های جهادی فعالیت کنند تا از این طریق افزون بر اجرای طرح و پیش رفتن کار، فرهنگ کار و تلاش و کمک به نیازمندان نیز در بین مردم ترویج یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار فرمانده و مسئولان سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان به مناسبت هفته بسیج سازندگی، ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری در سال ۷۹، اظهار کرد: اصل بسیج از برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و در ادامه هم بسیج سازندگی به غنای آن افزود.

وی با اشاره به نقش برجسته بسیج سازندگی در زمینهٔ محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان، افزود: یکی از اقدامات شایسته‌ای که بسیج سازندگی در سال‌های اخیر عملیاتی کرده، وارد کردن و مشارکت دادن مردم و اهالی هر منطقه در اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه و طرح‌های جهادی است؛ زیرا سابق بر این اگرچه نهادهای مختلفی در زمینهٔ کمک و محرومیت‌زدایی ورود می‌کردند، اما در اقدامات خود از ظرفیت تبرعی و جهادی اهالی و مردم همان منطقه استفاده چندانی نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که در اجرای طرح‌های جهادی در روستاها و مناطق، خود مردم آن منطقه نیز به صحنه بیایند و در کنار گروه‌های جهادی فعالیت کنند تا از این طریق افزون بر اجرای طرح و پیش رفتن کار، فرهنگ کار و تلاش و کمک به نیازمندان نیز در بین مردم ترویج یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این‌گونه نباشد که گروه‌های جهادی در یک روستا فعالیت کنند اما از اهالی آن روستا کسی مشارکت نکند.

وی اظهار کرد: زمانی که مردم هر منطقه خود شریک کار جهادی شوند، انجام کار خیر برای آن‌ها فرهنگ می‌شود؛ ازاین‌رو پای کار آوردن مردم بسیار مهم است تا کارهای عمومی مربوط به روستا را خودشان هم انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اگر از ظرفیت خود اهالی و وسایل و امکانات و تجهیزات موجود در روستا استفاده شود ارزش و برکت کار جهادی چند برابر شده و از سوی دیگر فرهنگ کار جهادی نیز در جامعه ترویج می‌یابد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به حضور و عضویت اقشار مختلف در مجموعه سپاه و نگاه مثبت مردم به این مجموعه، افزود: امروز فرهنگ بسیجی بودن به‌عنوان یک ارزش در جامعه جا افتاده و نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه مردم به بسیج و بسیجی اعتماد دارند و بسیجی بودن یک ارزش است، افزود: باید از این وجهه‌ای که برای بسیج و سپاه در جامعه ایجاد شده، استفاده کرد و این ظرفیت و آبرو و توانمندی را در راستای رفع نیازهای مردم و ارتقای بعد فرهنگی و معنوی جامعه مصروف داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha