شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسین تکمیلی

حوزه/ عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب و حوزویان باید طبق فرموده مقام معظم رهبری شاخصه‌های کاندیدای اصلح را برای مردم تبیین و ویژگی‌های یک انتخاب درست را برای آن‌ها بیان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در ادامه سلسله جلسات «سلوک انقلابی» که با حضور طلاب حوزه علمیه استان برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر تلاش همگانی برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات تأکید کرد.

وی افزود: انتخابات پیش رو برای آینده مردم و کشور مهم و سرنوشت‌ساز است؛ زیرا مردم مسئولان کشور و اداره‌کنندگان امور را انتخاب می‌کنند.

 استاد حوزه، مشارکت آگاهانه و هوشمندانه در انتخابات را اصل دانست و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تعیین کاندیدای اصلح مهم است و نخبگان جامعه به‌ویژه طلاب و حوزویان باید در این زمینه ویژگی‌های کاندیدای اصلح را برای مردم بیان کنند.

حجت‌الاسلام تکمیلی با یادآوری فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که می‌فرمایند: کسی مناسب انتخاب به‌عنوان رئیس‌جمهور است که اهل تحول‌آفرینی، انقلابی، اهل تفکر و کار جهادی، مؤمن، معتقد به اسلام و آرمان‌های انقلاب و کارآمد و خوش‌سابقه باشد، گفت: طلاب و حوزویان باید طبق فرموده مقام معظم رهبری شاخصه‌های کاندیدای اصلح را برای مردم تبیین و ویژگی‌های یک انتخاب درست را برای آن‌ها بیان کنند.

وی تصریح کرد: این موضوع در راستای همان رسالت همیشگی طلاب و حوزه‌های علمیه انقلابی است که همواره برای فرهنگ‌سازی صحیح تلاش کرده و سعی در اصلاح باورهای غلط دارند.

حجت‌الاسلام تکمیلی در ادامه با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات، تضمین‌کننده امنیت کشور بوده و همراه بودن مردم با ولایت به‌طورقطع موجب شکست دشمنان می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم انتخاب درست، افزود: رأی‌دهندگان با اطلاع از وضعیت جامعه برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، از بین بردن فساد فراگیر، تبعیض و بیکاری به صحنه انتخابات بیایند و کاندیدای اصلح را انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام تکمیلی به بیان ویژگی‌های فرد اصلح پرداخت و اظهار داشت: منتخب مردم باید صداقت، توانایی و شجاعت داشته باشد و از اختیارات قانونی استفاده کند، نه اینکه عدم تحقق وعده‌ها را به دولت‌های قبل نسبت دهد که این عذر پذیرفته نیست و نباید با این عنوان جوابگو شد؛ چراکه این حقوق در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته و مسئولیت آن با دولت است.

وی، رئیس قوه مجریه را دارای اختیارات خاص و دومین مقام عالی کشوری خواند و گفت: رئیس جمهور منتخب باید با تشکیل کابینه‌ای مقتدر به دنبال رفع مشکلات کشور به‌ویژه مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری مردم باشد و فرهنگ اسلامی را مورد توجه قرار دهد.

حجت‌الاسلام تکمیلی تصریح کرد: رعایت تقوا و اخلاق اسلامی در انتخابات و بعد از انتخابات یکی از امور مهم است و اختلاف‌نظر و رأی نباید به کینه‌ورزی و کدورت، اهانت و بدرفتاری منجر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha