جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید محمد شاهچراغی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تاکید بر معرفی خدمات نظام، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا مردم را راضی نگه داریم، چراکه رضایت مردم رضایت خداست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، امروز در دیدار اعضای هیأت رئیسه شورای روابط عمومی‌های استان سمنان که به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، اظهار کرد: استان سمنان از جهات زیاد و متفاوتی همچون امنیت و وحدت ممتاز بوده که بسیار مهم و مؤثر است و باید به خاطر وجود این نعمات خداوند را شاکر باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مسئولان خوبی در استان سمنان داریم، افزود: استاندار سمنان، انسانی خدوم و خوب است و برای خدمت به مردم تلاش  می‌کند که لازم است مردم از این موضوع مطلع باشند و قدردانی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ادامه داد: خوبی‌ها هیچ‌گاه گم نمی‌شوند و این مهم هیچ‌گاه نزد خداوند و مردم فراموش نخواهند شد. اگر انسان کار خیر و خوبی انجام دهد که به نفع مردم باشد، قطعاً این کار موجب رضایت خداوند نیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید مردمی و در خدمت مردم باشند، تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید هم خدمات انجام‌شده را برای مردم بیان کنند و هم مشکلات مردم را به اطلاع مدیران برسانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تصریح کرد: لازم است آنچه که نظام در خصوص مردم ارائه و خدمت‌رسانی کرده است به اطلاع عموم مردم برسد.

آیت الله شاهچراغی گفت: اگر مسئولان به هر دلیل نمی‌توانند خدمات انجام‌شده را بازگو کنند، روابط عمومی‌ها وظیفه دارند که این مهم را به انجام رسانند.

وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا مردم را راضی نگه داریم، چراکه رضایت مردم رضایت خداست و بی‌شک هر که مردم را راضی نگه دارد، خداوند را راضی کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ادامه داد: رضایت مردم دارای دو جهت است؛ نخست آن‌که انتظارات و خواسته‌های مردم را شنید و به گوش مسئولان رساند و دوم آنکه خدمات نظام و دولت را برای مردم بیان کرد.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه کارها باید عاشقانه، خالصانه و عارفانه باشد، اظهار کرد: در خدمت مردم بودن کار عاشقانه می‌طلبد و بدون تردید اگر در این کار عشق نباشد، خسته خواهیم شد.

وی با بیان اینکه کارها اگر برای خدا نباشد، اثری نخواهد داشت، اضافه کرد: به مسئولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی توصیه می‌کنم که بنا به فرمایش امام صادق (ع) همواره تلاش کنید تا صادق باشید و امانت‌داری و راستی و درستی را فراموش نکنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه هیچ‌گاه انسان صادق از مسیر راست و درست گم نمی‌شود و راستی و درستی ماندگار است، عنوان کرد: روابط عمومی‌ها خدمات دولت را صادقانه و بدون کم و کاست به مردم انتقال داده و بیان کنند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه مردم دارای مشکلاتی هستند که باید مطرح شود، ادامه داد: روابط عمومی‌ها نسبت به خدمات دولت و انتظارات مردم همانند آیینه عمل کنند و چیزی را کم یا زیاد نکنند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها با نهادهای انقلابی در ارتباط باشند، اضافه کرد: دایره مسؤولیت روابط عمومی‌ها مشخص است و تلاش کنید تا حول همان محور حرکت کنند و از آن خارج نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها مسئولیت سنگین و گسترده‌ای را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد، موضوع افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش روست که باید تلاش کرد تا مردم را نسبت به این مقوله مهم آگاه سازید.

روابط عمومی ها حلقه واسط بین مردم و مدیران هستند

قاسم شریفی، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری سمنان هم در این دیدار اظهار کرد: روابط عمومی حوزه مهم و تأثیرگذار برای ارائه خدمات دولت و نظام به مردم و انعکاس‌دهنده انتظارات مردم به مدیران هستند.

وی ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید انتقادپذیر و دارای سعه‌صدر بوده و واکنش عجولانه به اتفاقات نشان نداده و به عبارتی در اتاق شیشه‌ای فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری سمنان با بیان اینکه روابط عمومی پلی بین سازمان و مخاطبان است، عنوان کرد: اعتقاد داریم در نظامی که مردم سرمایه اصلی آن هستند همه دستگاه‌های دولتی موظفند تا تصویر روشنی از خود ترسیم کنند و به مخاطبان خود از طریق روابط عمومی به نمایش بگذارند.

شریفی با بیان اینکه فعالیت روابط عمومی قطعاً با تبلیغات تفاوت می‌کند، خاطرنشان کرد: کار روابط عمومی، برنامه‌ریزی برای بلندمدت است؛ اما تبلیغات در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود و جلب رضایت مردم و ارائه خدمات بهتر از اهداف روابط عمومی‌هاست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha