پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مراکز ترک اعتیاد

حوزه/ مسئول انسجام گروه‌های تبلیغی حوزه علمیه خوزستان، از تأمین هزینه درمان «۱۵۰ شهروند درگیر اعتیاد» از سوی روحانیون جهادی خبرداد و گفت: از اواسط ماه مبارک رمضان، با فراخوانی که میان گروه‌های جهادی صادر شد، موفق شدیم حدود ۱۵۰ نفر را شناسایی و به‌صورت رایگان به مراکز درمانی و ترک اعتیاد معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام محمد پشم فروش، مسئول انسجام گروه‌های تبلیغی حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اعزام هم‌وطنان درگیر اعتیاد به مراکز درمانی، اظهارداشت: از اواسط ماه مبارک رمضان، با فراخوانی که میان گروه‌های تبلیغی-جهادی صادر شد، موفق شدیم حدود ۱۵۰ نفر را شناسایی کنیم.

رابط منطقه ای تشکل فراگیر در خوزستان، با بیان اینکه افراد شناسایی شده، عمدتاً از خانواده‌های محروم و حاشیه‌نشین هستند، گفت: هزینه‌های درمانی این افراد از سوی گروه های تبلیغی با همکاری بنیاد علوی و خیرین جمع‌آور0ی شده است.

حجت‌الاسلام پشم فروش، تصریح کرد: یکی از علت‌هایی که افراد درگیر اعتیاد، حاضر به حضور در مراکز درمانی نبودند، دوری از کار و عدم تأمین مخارج روزمره خانواده بود؛ به همین دلیل طلاب و روحانیون جهادی، در اقدام دوم، بسته‌های معیشتی و اقلام ضروری و مایحتاج روزانه را به خانواده افراد درگیر اعتیاد تا مدت‌زمان حضور آنان در مراکز درمانی، می‌رساندند.

رابط منطقه ای تشکل فراگیر در خوزستان، اقدام سوم طلاب و روحانیون جهادی را سرکشی از خانواده‌ و فرزندان افراد حاضر در مراکز درمانی اعلام کرد و اظهارداشت: با توجه به آسیب‌هایی که اعتیاد سرپرست خانواده برای فرزندان ایجاد می‌کند، روحانیون جهادی، در منازل این افراد حاضر شده و آسیب های مجود را پس از بررسی در حد امکان مرتفع می‌کنند.

وی در پایان از مدیریت تشکل فراگیر تبلیغ و مدیران میز آسیب اجتماعی بنیاد علوی تقدیر و خواهان استمرار طرح و فراگیری بیشتر آن در سطح کشور شد و گفت: امیدواریم با ایجاد کمپ‌های درمانی با رویکرد دینی، بتوان نمونه‌ای قابل توسعه و الگو برای سایر گروه‌های تبلیغی-جهادی ارائه نمود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha