جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام وافی

حوزه / دومین نشست با موضوع فرزند و فرزند آوری با همکاری ستاد تواصی گروه های فرهنگی، در حوزه علمیه خواهران قزوین  برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،  به مناسبت هفته جمعیت، صبح امروز دومین  نشست فرزند و فرزند آوری در حوزه علمیه خواهران قزوین برگزار شد. 

 در این نشست حجت الاسلام وافی، مسئول موسسه اندیشه کوثر به صورت مجازی در رابطه با ارزش مادر در دوران بارداری با اشاره به حدیث رسول اکرم (ص) گفت: اجر سختی که زن در دوران بارداری می‌کشد به اندازه  اجر مجاهدت مجاهدان جنگ بدراست  و اگر زنی در این دوران فوت کند ثواب هفتاد شهید جنگ بدر را می‌برد.

وی با  بیان به اینکه نگاه خدا نگاه تمدنی است و  هر بچه  یک نسل است  که متولد می شود در  ادامه در ارزش فرزند فرمود: اگر  فرزندی به تقلید از پدر و مادر سر به زمین بگذارد و سجده کند خداوند گناه یک سال گذشته و یکسال آینده پدر و مادر را پاک میکند.

مسئول موسسه اندیشه کوثر با  تاکید به این نکته که ارزش گزاری ها براساس سختی هاست عنوان کرد: به دلیل سختی دوران بارداری و حمل، خداوند پاداش های فراوانی را برای مادران ذکر کرده است.

 همچنین در این نشست، خانم طاهره بیگم سیدی، مسئول  امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به چالش جدی جمعیت در کشور گفت: از کنار جلسات و  گفتمان‌ها نباید ساده عبور کنیم، ابتدا باید با گفتمان سازی سیاست‌های ابلاغی امام و  روش های ابلاغ و فرهنگ سازی دغدغه افزایش جمعیت را برای افراد تاثیرگذار ایجاد  نماییم.

وی افزود: طلاب بهترین گزینه برای ابلاغ سیاست های رهبری معظم هستند و با دید آینده پژوهی نباید از این بحث مهم غافل باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha