شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 959561
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان مازندران از تجلیل از ۱۴ مادر طلبه مازندران در همایش شکوه مادری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، در  مراسم تجلیل از مادران طلبه مازندران، با عنوان «شکوه مادری» که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم با هدف ارائه الگویی شایسته تقدیر در جامعه زنان‌ و تجلیل از ۱۴ طلبه نمونه در امر مادری با عنوان(شکوه مادری) زیر سن ۴۰ سال و دارای ۴ فرزند و بیشتر تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اهمیت مولفه‌هایی تحت عنوان جمعیت، بیان کرد: جمعیت کمی و کیفی همواره مدنظر مدیران و سیاست‌مداران یک کشور بوده و افزایش  جمعیت همواره تاکید شده که از تحولات تاثیر می‌پذیرد، در قرن نوزدهم نظریه‌ ای توسط برخی از سازمان‌های بین‌المللی با  تفکرات لیبرالیستی مطرح شد که زنان و مادران را مورد هدف قرار داد.

قائمی با بیان اینکه طبق این نظریه کشورهای در حال توسعه از جمله ایران به همین سمت گرایش پیدا کردند، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح جمعیت به سمت کیفی‌سازی حرکت کرد و نتیجه این بود که شاهد کاهش رشد جمعیت بودیم تا جایی که به نزدیک ۱/۲ رسید و در حال کاهش است، همچنین شاهد پیری جمعیت نیز هستیم.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران مازندران با بیان این که امروز روز جمعیت است، اذعان داشت: همگام با ابلاغیه کلی سیاست‌های جمعیت از سوی سیاست‌های رهبری وظیفه خود می‌دانیم که ضمن گرامیداشت این روز به خصوص تاکبد به افزایش جمعیت به جامعه هشدار بدهیم.

این مسئول حوزوی با اشاره به اینکه شاهد کاهش  تبلیغات غلط در زمینه جمعیت هستیم، خاطرنشان کرد: امروز مادران طلبه مازندران، غلط بودن این فرضیه را ثابت کردند چرا که توانستند در کنار تحصیل در حوزه علمیه و کارهای روزمره، نقش ویژه‌ای از مادری خودشان را به نمایش بگذارند و همچنین در فعالیت‌های دینی موفق عمل کنند.

به گزارش حوزه از مازندران، محبوبه نبی زاده، سیده زهرا عزیزی، رقیه هوشیار، رقیه محمد حسینی، ام البنین قاسم زاده نجفی، حمیده گلچوب فیروزجایی، راضیه کاوسی، عالمه اسماعیلی، سیده زهرا معافی مدنی، مریم پروایی راد، سمیه کلانتری، صغری حسینی درویشانی، سیده فاطمه هاشمی و مونا ابراهیمی ۱۴ مادری بودند که در این مراسم تجلیل شدند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۱۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم زواری IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    من همسر جانباز ۸۶ درصد هستم و ۳۹ سالم هسته دارای چهار فرزند هستم و فرمانده تعلیم تربیت پایگاه احمد کلا بند پی شرقی هستم چرا ما را خبر نکردین