جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مظاهری

حوزه/ حجت الاسلام مظاهری، با گلایه از اینکه گاهی از اوقات مسئولان تولید کننده را در چرخه فرسایشی موانع اداری قرار می‌دهند، گفت: چرا یک تولید کننده با وجود آنکه تمام مدارک، تاییدیه‌ها و استاندارد را برای راه اندازی واحد خود دریافت کرده اما نزدیک به دو سال است که برای برند و نام واحدش معطل است!.

حجت الاسلام یاسر مظاهری امام جمعه مریانج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تاکید بر اهمیت نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: گاهی اوقات در اذهان برخی از افراد این سؤال مطرح می‌شود که شعار سال چه فایده‌ای دارد و یا اینکه تا چه اندازه محقق می‌شود، که برای پاسخ به این سئوال باید به تبیین چند موضوع بپردازیم.

وی ادبیات سازی در بین مسئول و جهت دهی در تصمیم گیری‌ها را دو نقش اصلی شعار سال برشمرد و گفت: در بحث ادبیات سازی، منظور آن است که مسئولان در همایش‌ها، برنامه‌ها و جلسات خود به تحقق این شعار بپردازند و در این راستا به گفت‌وگو بنشینند.

امام جمعه مریانج افزود: جهت دهی در تصمیم گیری‌ها هم به این معنی است که مسئولان در هنگام تصمیم گیری‌ها و وضع قوانین با پیش روی قرار دادن شعار سال، تلاششان را در محقق ساختن این شعار قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال صرفا با برگزاری جلسه و همایش اتفاق نمی‌افتد، مطرح کرد: اگر مسئولی به معنای واقعی کلمه به دنبال تحقق شعار سال است، باید بداند که این مهم نیازمند اقدام و عمل جدی است.

حجت الاسلام مظاهری، با بیان اینکه مسئولان در تصمیم گیری‌های خود باید برنامه عملیاتی و جهادی که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد را دارا باشند، خاطر نشان کرد: این که حضرت آقا در سال‌های گذشته محور شعار سال را بحث تولید قرار داده‌اند به این دلیل است که اگر اقتصاد درست شود، تولید درست خواهد شد و مشکل تورم و گرانی نیز که مشکل روز جامعه است نیز حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه لازمه موفقیت یک مدیر در تصمیم گیری‌ها، داشتن اراده و به دنبال آن اقدام و عمل جدی است، اظهار داشت: سئوال دیگری که در این جا باید به آن پرداخت این است که آیا برای تحقق شعار تنها مسئولان سهیم هستند یا مردم نیز دارای وظایفی هستند.

امام جمعه مریانج تصریح کرد: در جواب این پرسش باید بگوییم بخشی عمده‌ای از کار، در بحث پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، بر عهده مسئولان است اما مردم نیز در عرصه پشتیبانی‌ها دارای نقش پر رنگ و مهمی هستند.

وی با بیان اینکه مردم در خریدهای خود باید از تولیدات داخلی حمایت کنند، گفت: این کار زمینه ایجاد امیدواری در تولید کننده را فراهم می‌کند و برای ادامه مسیر به او انگیزه می‌دهد؛ در صورتی که اگر حمایتی از فرد تولید کننده نشود، چه از طرف مردم و چه مسئولان، تولید کننده با از دست دادن انگیزه خود، سرمایه‌اش را در مسیرهایی که هیچ ارتباطی به مباحث تولیدی ندارد، قرار می‌دهد.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر همدان، با گلایه از اینکه گاهی از اوقات مسئولان تولید کننده را در چرخه فرسایشی موانع اداری قرار می‌دهند، یادآور شد: به طور مثال یک تولید کننده با وجود آنکه تمام مدارک، تاییدیه‌ها و استاندارد را برای راه اندازی واحد خود دریافت کرده اما نزدیک به دو سال است که برای برند و نام واحدش معطل است و این مشکلی است که می‌توان به راحتی با حل آن به اشتغال و اقتصاد جامعه کمک کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha