شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دیدار فرماندهان نظامی و مسئولان استانی با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به مناسبت سوم خرداد

حوزه/ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه پایه اقتدار امروز ایران اسلامی از خرمشهر و دفاع مقدس شکل گرفت، افزود: این اقتدار به تأسی از قیام عاشورا به دست رزمندگان اسلام پایه‌ریزی شد و ما امروز وظیفه داریم ضمن حفاظت و تقویت این عظمت و اقتدار، مجاهدت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام را پاس بداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، علی بیک زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی، امروز در دیدار فرماندهان نظامی و مسئولان استانی به نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی که به مناسبت سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر برگزار شد، با تبیین اهمیت و عظمت این روز، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر در سال 61 سبب تحیر جهان شد.

وی افزود: دشمن انواع کانال‌ها و موانع را برای جلوگیری از آزادسازی خرمشهر تعبیه کرده بود و هیچ‌وقت گمان نمی‌کرد ایران بتواند خرمشهر را باز پس گیرد؛ اما ایران با عظمت و اقتدار خرمشهر را پس گرفت.

بیک زاده با اشاره به اینکه صدام هرچه در توان داشت برای جلوگیری از این موضوع پای کار آورد، اضافه کرد: آزادسازی خرمشهر در آن شرایط حیثیت رژیم بعث عراق را از بین برد؛ زیرا بر اساس محاسبات نظامی و مادی امکان آزادسازی خرمشهر نبود.

وی با بیان اینکه به همین دلیل نیز امام (ره) فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد، خاطرنشان کرد: دست خدا توسط رزمندگان اسلام خرمشهر را آزاد کرد و هیبت استکبار جهانی را شکست؛ زیرا دفاع مقدس جنگی نبود که تنها عراق روبروی ما باشد بلکه کل دنیا و شرق و غرب پشت سر عراق ایستاده بودند.

بیک زاده تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر کار عظیمی بود که دنیا را متحیر کرد؛ به همین دلیل باید دنیا وجود دارد این عظمت و ایثار و مجاهدت را پاس داشته و یاد کسانی که جان خود را فدا کردند تا امروز اقتدار و امنیت داشته باشیم برای همیشه گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه پایه اقتدار امروز ایران اسلامی از خرمشهر و دفاع مقدس شکل گرفت، افزود: این اقتدار به تأسی از قیام عاشورا به دست رزمندگان اسلام پایه‌ریزی شد و ما امروز وظیفه داریم ضمن حفاظت و تقویت این عظمت و اقتدار، مجاهدت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام را پاس بداریم.

بیک زاده در ادامه با اشاره به برنامه‌های تدوین‌شده به‌منظور برگزاری در مناسبت سوم خرداد، اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف اجرایی استان برنامه‌های خود برای گرامیداشت این مناسبت را با رعایت شیوه‌نامه‌های پیشگیری از شیوع کرونا اجرایی کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی افزود: هر کاری که در چهارچوب ستاد بزرگداشت یوم‌الله سوم خرداد برنامه‌ریزی شده، دستگاه‌های اجرای مکلف به اجرای آن هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha