یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خرمشهر

حوزه/ نشست سیاسی «خرمشهر را خدا آزاد کرد» با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه الزهراء هندیجان و سخنرانی حسن لارتی به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، نشست سیاسی «خرمشهر را خدا آزاد کرد» با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه الزهراء هندیجان و سخنرانی حسن لارتی به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست، حسن لارتی، کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به ماجرای آزادسازی خرمشهر، اظهارداشت: درخشان‌ترین صحنه‌های مقدس و قله دفاع مقدس آزادسازی خرمشهر است که ترکیبی از توکل، تدبیر و مقاومت بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند که «فتح خرمشهر یک مسئله عادی نیست بلکه ما فوق طبیعت است»، یعنی این کار بشر نیست؛ چراکه اگر عنایات حضرت حق نباشد، اگر توکل نبود محاسبات مادی قابل آزادسازی خرمشهر نبود.

وی عنوان کرد: رهبر فرزانه  فرمودند که «در واقع خرمشهر از دور یک حادثه تاریخی افتخارآفرین است ولی از نزدیک  شبیه به یک معجزه الهی است»، ایشان همچنین تصریح می‌کنند که «منظور از معجزه عجز و ناتوانی یک شخص بر حسب ظاهر است»، به اعتقاد بنده، آزادسازی خرمشهر با تمام محاسبات مادی یک چنین تصوری وجود داشت، یعنی خیلی‌ها گفتند این کار نشد است، ولی معجزه خداوند بود و خرمشهر آزاد شد.

لارتی ادامه داد: در ۳۱شهریور ۱۳۵۹ ارتش بعث با چراغ سبز شرق و غرب جهان به کشورمان حمله کرد و توانست خرمشهر را اشغال کند! البته او به خیال خودش فکر می‌کرد در ۲۴ ساعت می‌تواند خرمشهر را اشغال کند، اما عجیب این بود که مردم دلاور خرمشهر ۳۵ روز مقاومت جانانه کردند و متأسفانه نهایتاً خرمشهر در ۴ آبان ۱۳۵۹ سقوط کرد.

وی اضافه کرد: نقطه جالب اینکه فقط ۲۰۰ نفر از خرمشهر دفاع می‌کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به شهید چمران، بهنام محمدی و... اشاره کرد. البته این دفاع در زمانی صورت گرفت که بنی‌صدر روی کار بود و هیچ‌گونه امکاناتی در اختیار بسیجیان و رزمندگان سپاه، قرار نمی‌داد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در سیصد سال گذشته ۲۵ جنگ علیه کشورمان رخ داده و در همه این جنگ‌ها یک تکه از ایران جدا شده جز در دفاع مقدس! و عجیب است در این انقلاب به برکت وجود امام خمینی(ره) و به برکت روحیه جهادی و نیروهای حزب‌اللهی، حتی یک وجب از خاک کشور جابجا نشده است.

وی در پایان تصریح کرد: افتخارمان این است که در دفاع مقدس با جان و دل جنگیدیم، اما ذره‌ای از خاک کشور جدا نشد و علت آن توکل بر خدا بود؛ لاکن هرکجا شکست خوردیم، علتش توکل بر غیر خدا و  اعتماد به کدخدا بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha