پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 960621
۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
انتخابات

حوزه/ با نهایی شدن فهرست کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بیم و امیدهای فرا روی جریان انقلابی وارد مرحله تازه ای شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در یادداشتی نوشت؛ اگرچه رد صلاحیت برخی از چهره های زاویه دار با مبانی انقلاب اعتماد به شورای نگهبان به عنوان یکی از مراکز ثقل نظام را بیشتر کرده است اما بیم مشارکت پایین مردم در انتخاباتی که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و اعتبار بین المللی خود را سالهاست که از  حضور مردم کسب کرده است نیز در کنار آن امیدها خود را نشان می دهد.

اما واقعیت آن است که اگرچه حضور مردم با مشارکت حداکثری آنها برای کشور و نظام غرور آفرین است و بسیاری از تهدیدهای دشمنان را نقش بر آب می کند اما در غیر اینصورت نیز جای نگرانی نیست چون مردم هر گاه احساس کرده اند که حضور آنها در کف میدان لازم است ذره ای تردید به خود راه نداده اند و مردانه به میدان آمده اند.

در حقیقت نگارنده بر آن است که تصویری سه ضلعی از انتخابات پیش رو ترسیم نماید که در هر سه صورت برد با انقلاب و نظام اسلامی است:

حضور حداقلی و انتخاب چهره ای انقلابی

در اینصورت اگرچه در کوتاه مدت رسانه های دشمن و دنباله های آنها در داخل، مدتی عدم مشروعیت نظام را جار می زنند و بلوایی مجازی بپا می کنند اما خدمت رسانی نیروهای انقلابی با رویکردی مردمی و تلاش مجاهدانه فضای جدیدی در کشور بوجود خواهد آورد که طعم خوش خدمت را به مردم خواهد چشاند و دور بعد مشارکت بالا را رقم خواهد زد.

حضور حداکثری و انتخاب چهره ای غیرانقلابی

در اینصورت اگرچه عنصری غیرانقلابی رأی آورده و به تبع دولتی همسو با خودش تشکیل می دهد و به دلیل رویکرد غیرمردمی و منفعت محور، همین مسیر فعلی طی خواهد شد که استمرار نارضایتی مردم است اما مشارکت بالای مردم در انتخابات، خود به تنهایی می تواند برگ برنده ای برای نظام اسلامی و ابزار قدرتی در انظار بین الملل باشد.

حضور حداکثری و انتخاب چهره ای انقلابی

در اینصورت بزرگترین فرصت برای انقلاب و کشور فراهم می شود با این توضیح که قدرت برخاسته از مشارکت بالای مردم قدرت چانه زنی در عرصه های بین المللی و دیپلماسی را بالا می برد و دولت انقلابی نیز با دمیدن روح تازه در عرصه های مختلف کشور مسیر پیشرفت، خدمت رسانی و عدالت اجتماعی را سرعتی دوباره می بخشد.

بنابراین با اینکه اضلاع این مثلث ترسیم شده با یکدیگر یکسان نیستند اما در راستای هر کدام از آنها فرصت هایی برای نظام پیش می آید که حرکت در مسیر خودش را با اختلال مواجه نمی کند.

پس بی راه نیست که بگوئیم انتخابات ریاست جمهوری پیش رو چوب سه سر برد برای جریان انقلابی و یا به اصطلاح چوب سه سر طلاست.

به امید مشارکتی بالا با انتخاب چهره ای حزب اللهی و انقلابی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    پس در میان نامزدهای تایید صلاحیت شده ،چهره های غیر حزب اللهی و غیر انقلابی هم تایید شده اند!!!!