پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 960807
۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
آیت الله علماء نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه: به قول علامه طباطبایی (ره) بهترین تعبیری که از انسان در قرآن شده، عبد است، لذا با خدا رفاقت کنید، چون تنها جایی که ضرر ندارد رفاقت با خداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در دیدار روحانیون و طلاب شهرستان صحنه، بر رعایت تقوا و ضرورت تهذیب نفس تاکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در ادامه با استناد به حدیثی از امام علی(ع) گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند: خودمان را در راه خدا بذل و بخشش کنیم،  چون هیچ بن بستی ندارد، کسی که خودش را فدای خدا کند، خداوند هم جواب می دهد.

وی افزود: باید خودمان تمام و کمال وقف خداوند کنیم، زیرا خداوند می فرماید برای من خالص شوید و بندگی کنید. آیت الله علما تاکید کرد: همه ما اسیریم ، اسیر دنیا، اسیر تعلقات دنیا،  مثل پست ، ثروت ، مقام ، مسوولیت و این عبودیت و بندگی ست که ما  را نجات می دهد.

آیت الله علما تصریح کرد: اگر امام راحل این گونه نبود، انقلاب هم نمی توانست پیروز شود، زیرا معامله با خدا تمام منفعت است و هیچ ضرری بر آن نیست.

 استاد حوزه خطاب به طلاب جوان خاطر نشان کرد: تا جوان هستید از خود مراقبت کنید، زیرا باید از اول متوسل باشیم و عبودیت داشته باشیم؛ به قول علامه طباطبایی (ره)  بهترین تعبیری که از انسان در قرآن شده، عبد است، لذا با خدا رفاقت کنید، چون تنها جایی که ضرر ندارد رفاقت با خداست.

انتهای پیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha