پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بیانیه

حوزه/ اعلام نهایی کاندیداهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان نشان از دقت، امانت‌داری، قانون‌مداری، تن ندادن به مصلحت‌سنجی‌های خارج از وظایف اعضای محترم این شورا و عبور از رودربایستی‌های دست و پاگیر قبیله‌ای و جناحی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حوزه علمیه استان گیلان در بیانیه ای حمایت خود را از شورای نگهبان اعلام داشت.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ»

امام خمینی(ره): «نهاد شورای نگهبان همیشه مورد‏‎ ‎‏تأیید اینجانب است و به هیچ وجه تضعیف نشده و نخواهد شد.»

تاریخ پرافتخار حوزه علمیه تشیع همواره صحنه شورانگیز حماسه و مبارزه با کفر و الحاد و نفاق بوده است و این گنجینه تاریخی به دست امام خمینی، پس از مجاهدت‌های مقدس و ریخته شدن خون پاک‌ترین بندگان مخلص خداوند متعال به سرمایه‌ای بی‌بدیل برای احیای اسلام عزیز بدل گشت و نظام جمهوری اسلامی بر پایه آیات مبین الهی و احکام نورانی اسلام برپا شد و در این زمینه روحانیت معزز، از مراجع عظام تقلید تا فضلای حوزه علمیه نقشی بی‌بدیل و انکارناپذیر داشته و دارند.

شکی نیست که حفظ و صیانت از این تراث مقدس نیازمند مجاهدت و هوشیاری روزافزون است و برخی نهادها در این امر وظیفه شرعی و قانونی حساسی دارند که در رأس این نهادها، شورای نگهبان قانون اساسی قرار دارد.

فقها و حقوق‌دانان شورای مقدس نگهبان همواره از مخلص‌ترین نیروهای متعهد به اسلام بوده‌اند که از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز مورد هجمه‌های ناجوانمردانه بیگانگان و ایادی داخلی آنان؛ و در مقابل همواره مورد تایید امام خمینی و رهبری معظم انقلاب اسلامی و عموم امت اسلامی ایران بوده‌اند.

اعلام نهایی کاندیداهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری توسط شورای محترم نگهبان نشان از دقت، امانت‌داری، قانون‌مداری، تن ندادن به مصلحت‌سنجی‌های خارج از وظایف اعضای محترم این شورا و عبور از رودربایستی‌های دست و پاگیر قبیله‌ای و جناحی بود.

تقوا، عدالت، دقت و تعهد اعضای محترم شورای نگهبان مخصوصاً فقهای عالی رتبه آن نهاد قانونی، نقطه اطمینانی است که دلسوزان این کشور را به سلامت، اتقان و پویایی انتخابات در نظام اسلامی امیدوارتر می‌کند.

مدیریت حوزه های علمیه استان گیلان ضمن دفاع از جایگاه ویژه شورای نگهبان و تصمیمات آن نهاد محترم در تأیید و ردّ صلاحیت کاندیداهای محترم ریاست جمهوری از همه نخبگان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می‌خواهد که با اهتمام به قانون‌مداری و مراقبت از منافع کشور در مقابل دشمنان قسم خورده مردم بزرگوار ایران، زمینه استفاده عمومی از حق انتخاب مردم و عزت ایران اسلامی در انتخاباتی شکوهمند را فراهم آوردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha