پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
حضور حداکثری

حوزه/ مدیریت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: مجموعه‌برنامه‌های این مرکز به مناسبت انتخابات و حضور حداکثری با عنوان «نعمتِ حضور» در حال اجرا است.

حجت الاسلام محمد اسماعیلی، مدیر فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، با اشاره به برنامه های مرکز سیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان برای حضور حداکثری و افزایش مشارکت مردم در انتخابات، اظهارداشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت مشارکت گسترده‌ مردم و بر اساس اصول مسجدمحوری و هدایت‌گری در مسجد، مجموعه‌ برنامه‌های مسجدمحور با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات سال ۱۴۰۰ با عنوان «نعمتِ حضور» برنامه‌ریزی شده‌است.

وی افزود: فضاسازی شهری، سخنرانی‌های بصیرتی-انتخاباتی با عنوان «انتخابات، تکرار یا تغییر»، برگزاری وبینارهای آموزشی برای ارکان مساجد، جلسات گفت‌وگوی انتخاباتی با عنوان «رأی آگاهانه»، اعزام سخنرانان و گروه‌های تبلیغی و تولید نشریه‌ی برخط از اهمّ این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام اسماعیلی ضمن بیان ضرورت بصیرت‌افزایی توسط ارکان مساجد گفت: مساجد استان‌های خراسان از ظرفیت خوبی در جذب مخاطبان برخوردار هستند و با توجه به شیوع ویروس کرونا و ملاحظات بهداشتی، می توان با استفاده از فضای باز یا محیط پیرامونی مسجد، جلسات سخنرانی و پاسخ به شبهات را برگزار کرد.

وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های فراهم‌شده در سامانه‌ی «مسجدنا»، امکان برگزاری وبینارهای آموزشی برای ارکان مساجد فراهم شده و دوره‌های آموزشی مشارکت حداکثری، پاسخ به شبهات انتخاباتی و مطالبات رهبری پیرامون انتخابات برگزار گردیده‌است.

مدیر فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان همچنین اظهار کرد: در زمینه‌ی فضاسازی و اکران شهری، شعارهایی با محوریت مشارکت حداکثری توسط «همنسگرهای مسجدی» در قالب پرده‌نویسی، آغاز  و زینت‌بخش فضای انتخاباتی شهر مشهد مقدس شده‌است.

وی افزود: شبکه‌سازی فعالان مجازی مساجد و طراحی پویش‌های انتخاباتی از دیگر برنامه‌های طراحی‌شده است که می‌تواند زمینه‌ساز تولید و انتشار محتوای مطلوب در فضای مجازی، اقناع عمومی و حضور پر شور مردم در انتخابات گردد.

مدیر فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان اظهار کرد: در طرح «نعمت حضور»، برنامه‌های دیگری از جمله اجرای سرودهای حماسی و نمایش‌های خیابانی با محوریت مساجد، اکران نمایشگاه‌های شهری، انتشار ویژه‌نامه‌ی مکتوب و مجازی و طراحی سامانه‌ی اصلح‌یاب در حال اجرا است.

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان ضمن دعوت از مردم بصیر ایران اسلامی برای حضور در انتخابات گفت: ملت ایران، بار دیگر با حضور در عرصه‌ی انتخابات، باعث دلگرمی مستضعفین جهان و ناامیدی دشمنان قسم‌خورده‌ی نظام و انقلاب اسلامی خواهند شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha