جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نوری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تربیت طلاب از باقیات الصالحات است و در زمره حسنه جاریه می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین نوری، در نشست مدیران مدارس علمیه خراسان شمالی، در محل مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، گفت: مهمترین دلایلی که باعث شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری  امام خمینی(ره) و همراهی مردم صورت پذیرفت، ایجاد قانون اساسی کشور بر پایه مبانی اسلامی، مبارزه با استبداد و استعمار و از بین بردن فضای آلوده و فاسد کشور در آن زمان بود که به حول و قوه الهی به وقوع پیوست.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: امروز حوزه های علمیه به‌عنوان سکانداران عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی در کشور باید در مسیر رسیدن و تحقق این امور مهم تلاش کنند و  مدیران مدارس علمیه نقش بسزایی در رسیدن به این آرمان‌ها دارند.

امام جمعه بجنورد ضمن بیان اهمیت ورود طلاب به عرصه های مختلف و به خصوص مسائل روز گفت: لازمه امروزِ حوزه های علمیه ورود طلاب به مسائل کلان از جمله اقتصاد، سیاست و غیره می باشد تا در این عرصه ها صاحب نظر شوند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مدیران مدارس علمیه کار مدیریت را به عنوان کار اداری نگاه نکنند، بلکه باید ۲۴ ساعته دغدغه داشته باشند و سعی کنند بهترین تصمیمات و برنامه ریزی هارا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به حوزه‌های علمیه های داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین نوری ضمن بیان اهمیت و فضیلت تربیت طلاب علوم دینی، گفت: تربیت طلاب از باقیات الصالحات است و در زمره حسنه جاریه می باشد و امروزِ مدیران مدارس در کنار برنامه ریزی برای تحصیل طلاب، باید برنامه‌ریزی مناسب نسبت به مباحث اخلاقی باتوجه به دوری طلاب از فضای حوزه در ایام کرونا داشته باشند.

وی باتوجه به اهمیت بالای اخلاق در حوزه‌های علمیه، گفت: باتوجه به شرایط موجود ما باید در صدد کادرسازی با شاخصه‌های توانایی و برخورداری مطلوب از علوم و اخلاق حسنه باشیم تا بتوانیم ادامه دهنده مسیر درست انقلاب و باعث تحول در عرصه‌های مختلف بشویم.

وی در پایان ضمن  بیان اهمیت حضور  طلاب و روحانیون در عرصه تبلیغات جهت مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات، افزود: با توجه به پیش رو بودن انتخابات و تعیین سرنوشت ۴ ساله کشور، طلاب و روحانیون  در جهت روشنگری و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی به میدان بیایند و تبیین کننده اهمیت انتخابات باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha