یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 961777
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

حوزه/ نشست برخط علمی _ فرهنگی با موضوع «رابطه دینداری و فرزندآوری» در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(س) دولت آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، لیلا سادات داوودی، در نشست برخط علمی _ فرهنگی با موضوع «رابطه دینداری و فرزندآوری» در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(س) دولت آباد گفت: اصل دینداری و فرزندآوری در آیات قرآن بسیار مورد تاکید و سفارش هست چنانچه درآیه ۷۲ سوره نحل  اصل وجود فرزند را از نعمت های الهی دانسته و بیان شده که با قدرشناسی از این نعمت  ها، کفران نعمت نکنیم.  همچنین در آیه ۷۴ سوره فرقان آمده است که  ذریه و فرزندان، نور چشم هستند.  

استاد حوزه خواهران افزود: اصل دیگر در فرزند آوری، تربیت فرزند صالح است، که خواستن فرزند صالح از آرزوهای پیامبران الهی بوده است و قرآن صرفا تولید نسل بدون تربیت دینی را تاکید نکرده است بلکه در کنار آن تربیت نسل نیز می باشد. 

وی ادامه داد: فرزند آوری از نظر اسلام مورد تاکید است، اما باید دید چرا چنین امر مهمی  مورد اغفال قرار گرفته است، وظیفه ما به عنوان یک طلبه تغییر فکر و عقیده مردم است، افکاری چون نظریه فمینسم ها که معتقدند تولید مثل باعث سرکوب کردن زن می شود و بردگی برای زنان است و همچنین عادی انگاری امر سقط جنین که حق زن است، ما به عنوان یک قشر مذهبی و طلبه در مقابل اینگونه نظرات وظیفه داریم تا نشر پیدا نکند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha