جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سالروز رحلت امام خمینی(رض)

حوزه/ رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: شجاعت و شهامت امام خمینی (ره) ریشه در فرهنگ ناب دینی و روحیه انقلابی ایشان داشت.

آیت الله محمود رجبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) ابراز داشت: الگوی اندیشه و تفکر حضرت امام (ره) که ریشه در آموزه های ناب قرآنی و اسلامی دارد، امروز فراروی همه مردم و مسئولان کشور ما قرار دارد و بی شک راه رشد و تعالی نظام و جامعه اسلامی، عمل به فرمایشات و سیره ایشان و البته تبعیت از مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به ساده زیستی امام (ره) افزود: حضرت امام (ره) در سبک زندگی خود بسیار ساده زیست بودند و بدون توجه به وابستگی ها و تعلقات دنیوی، تنها در پی کسب رضای الهی و عمل به تکلیف دینی رفتار می کرده و سخن می گفتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین گفت: به تعبیر رسای مقام معظم رهبری، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حقیقتاً مصداق بارز شخصیت مؤمن، متعبد و انقلابی بودند که بر پایه ایمان و روحیه و عمل انقلابی در مواجهه با همه مستکبران عالم ایستاده و به دفاع جانانه از حق و حقیقت پرداختند.

وی بیان داشت: ایشان شخصیت وارسته و مهذبی بودند که شجاعت و شهامت ایشان در برابر سلطه گران و مستکبران دنیا ریشه در باورها و اعتقادات دینی ایشان و البته روحیه انقلابی داشت و همین روحیه و فرهنگ انقلابی و دینی را به جامعه ایرانی و آحاد ملت شریف، منتقل کردند به طوری که این ملت توانست این چنین در برابر شرق و غرب عالم بایستد و از عزت و شرافت و کرامت خود دفاع نماید.

آیت الله رجبی در خاتمه با اشاره به لزوم تبعیت همه جانبه از رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب نیز حقیقتاً این گونه بوده و هستند و خلف صالح پیر جماران می باشند که در طول این سی و دو سال به خوبی سکان کشتی انقلاب را در تلاطم فتنه ها و موضوعات و مسایل گوناگون به خوبی هدایت کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha