پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: حوزه امروز باید حوزه سرآمد و متناسب با روزگار جدید نظم پیدا کند؛ نگاه به امروز و فردای حوزه و عصر انقلاب اسلامی و نیازها و تقاضاهای بی پایان جدید در استان فارس، ایران و جهان باید وجود داشته باشد، بنابراین شناخت نیازهای امروز باید در حوزه ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله علیرضا اعرافی، پیش از ظهر امروز در ارتباط تصویری با سومین روز از اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان فارس، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: باید پیرو امام(ره) بزرگوار و رهبر معظم انقلاب باشیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه با تصریح اینکه روز ۱۵ خرداد مبدا به شمار می رود، اضافه کرد: امام(ره) بر بزرگداشت ۱۵ خرداد نیز همواره تاکید می کردند.

آیت الله اعرافی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) در خصوص سنت، سیره و زندگی آن امام بزرگوار عنوان کرد: امام صادق(ع) یک نقش محوری و جایگاه بسیار ممتاز در گسترش معارف الهی و اسلامی و معارف اهل بیت(ع) داشتند.

وی خاطرنشان کرد: مکتب اهل بیت(ع) به عنوان مذهب جعفری نامیده شده و به این دلیل است که نقش محوری امام صادق(ع) تا آنجایی بود که مذهب به نام نامی آن بزرگوار شناخته شد. مذهب شیعه و اهل بیت(ع) ریشه در تعالیم قرآن و سنت نبوی دارد، و با براهین گوناگون اثبات شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه عنوان کرد: در سنت و سیره امام صادق(ع) می شود به چند نکته ممتاز اشاره کرد. امام(ع) در مرحله نخست در عصری قرار گرفتند که دوره انتقال حکومت از بنی مروان به بنی عباس بود.

وی افزود: دوره امامت امام صادق(ع) که ۳۴ سال بود موجب فراهم آمدن فرصت های جدید شد و سن امام نیز ۶۵ سال بود، این مجموعه مسائل در فرصت های تبیین و ترویج معارف الهی نقش موثری ایفا کرد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: منحنی نقش آفرینی یک امام در تولید فکر، اندیشه و تربیت اصحاب در زمان امام صادق(ع) قرار گرفته است؛ امام(ع) بیشترین شاگردان را در میان ائمه(ع) دارا هستند تا جایی که این افراد به حدود ۴ هزار نفر می رسد، از سوی دیگر باید به این نکته توجه کرد که بیش از ۴۰ هزار حدیث و رهاورد حدیثی امروز در اختیار ما قرار دارد که با کل میراث حدیثی ائمه هدی برابری می کند، البته همه ائمه(ع) نور واحد هستند و این به دلیل شرایط تاریخی بود.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه افزود: تلاش بر این است که حوزه ها ارتقاء پیدا کنند و در جایگاه برتری قرار گیرند؛ مدیران معماران اصلی حوزه هستند و مدیران، اساتید، مربیان و طلاب استان فارس باید توجه کنند که حوزه فارس و شیراز از یک جایگاه رفیعی برخوردار است، طلبه و استاد این ارزش های بزرگ تولیده شده را باید بدانند و بشناسند.

عضو فقهای شورای نگهبان خطاب به طلاب بیان کرد: خواندن تاریخ بزرگان و افتخارات بر طلاب فرض است تا هویت حوزوی پیدا کنند؛ شیراز یک نمایشگاه بزرگ از آثار فیلسوفان و ادیبان و فقهای نام آور در تاریخ حوزه های علمیه بوده است.

وی اضافه کرد: حوزه امروز باید حوزه سرآمد و متناسب با روزگار جدید نظم پیدا کند؛ نگاه به امروز و فردای حوزه و عصر انقلاب اسلامی و نیازها و تقاضاهای بی پایان جدید در استان فارس، ایران و جهان باید وجود داشته باشد، بنابراین شناخت نیازهای امروز باید در حوزه ها مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: مدیر باید دارای ویژگی های از جمله جامعیت و انگیزه باشد. مدیر باید جامعه نگر و فعال در همه قلمرو ها و خلاق باشد. مدیر کم عشق و کم انگیزه نمی تواند کارها را انجام دهد، همچنین از مدیران تقاضا دارم تا با اسناد و برنامه پنج ساله حوزه آشنایی داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha