جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ارتحال امام خمینی

حوزه/ همزمان با سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، همایش بین المللی بزرگداشت امام خمینی(ره) به میزبانی مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف، در این همایش که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: امام خمینی(ره) پایه‌گذار بیداری و هشیاری ملت های سراسر جهان است.

وی بیان کرد: امروزه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ملت ها بیدارتر شده اند و اصل نه شرقی و نه غربی که از ابتکارات امام خمینی(ره) بود در کشورها حاکم شده که این را مدیون تلاشها و اندیشه‌های امام راحل(ره) هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی ادامه داد: ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما هر لحظه شاهد پیشرفت و ارتقاء نظام جمهوری اسلامی هستیم؛ انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی و الهی رو به صعود و تمدن غرب رو به افول است؛ خوشبختانه امروز تمدن اسلامی شکل جهانی گرفته است.

وی تصریح کرد: ملت ایران پس از انقلاب اسلامی با مشکلات و سختی‌های بسیاری دست و پنجه نرم کرده است و استکبار جهانی همواره سعی داشته این کشور و نظام را از پا بیندازد، ولی ملت قهرمان و غیور ایران به تاسی از اندیشه‌های امام راحل(ره) هیچ گاه تسلیم نشده و همواره مقاومت کردند.

امام جمعه نجف اشرف در ادامه خاطر نشان کرد: اما خمینی(ره) عارف بالله، فقیه، عارف و انسانی متواضع و ساده‌زیست بودند؛ ایشان زیباترین کتاب عرفانی با عنوان «مصباح الهدایه» را در دهه سوم عمرشان به زبان عربی تالیف کردند.

وی تصریح کرد: کشورهای عربی مدیون مبارزات ملت ایران و پیروزی انقلاب اسلامی هستند و فرقی بین عرب و عجم نیست.

تاکید امام(ره) بر وحدت بین مسلمین

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نیز در ادامه این همایش به وحدت بین ملسمین از دیدگاه امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل همواره بر وحدت بین مسلمین و پرهیز از تفرقه و دشمنی بین کشورهای اسلامی تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه ما امت اسلامی باید برای پیاده کردن توحید، وحدت و اتحاد خود را حفظ کنیم، گفت: امام خمینی (ره) در آغاز دهه ۶۰ میلادی به سه محور شاه، آمریکا و اسرائیل اشاره داشتند و معتقد بودند مشکلات اصلی ملت فلسطین ناشی از ضعف حکام عرب است. زعمای کشورهای عربی باید اختلافات خود را کنار گذاشته و زیر پرچم اسلام حکومت داری کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری تصریح کرد: اگر مسلمانان همه با هم به دنیال یک هدف متحد شوند هیچ نیرویی نمی‌تواند در برابر آنان مقاومت کند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از ویژگیهای شخصیت امام خمینی(ره) عارف به خداوند بود. ایشان از هیچ چیز و از هیچ کس هراسی نداشتند و چالش های بزرگ را با اعتماد و توکل به خدا از بین بردند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، همچنین از دیگر ویژگیهای امام را پیوند مستحکم ایشان با قرآن ذکر کرد و گفت: امام (ره) همواره به تهذیب نفس و تقوا تاکید داشتند و آن را اساس تغییر در دنیا می‌دانستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha