جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ آیت الله خاتمی تصریح کرد: این افتخار نیست که طلبه بگوید من کاری به مسائل روز ندارم، بلکه نقطه ضعف است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله سیداحمد خاتمی، پیش از ظهر امروز در سومین روز از اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان فارس که در مشهد برگزار شد، در خصوص حوزه تراز انقلاب اسلامی اظهار کرد: حوزه ای که امام راحل مد نظر داشت حوزه تراز انقلاب بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: امام(ره) حوزه را یک ضرورت می دانستند و می فرمود برای اینکه مردم را بشناسیم باید برای هر 10 نفر یک طلبه داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) تشکیل حوزه علمیه را کمتر از تشکیل جمهوری اسلامی نمی دانست؛ حوزه نه تنها در عرصه فرهنگی بلکه در عرصه امنیتی نیز یک ضرورت است.

وی عنوان کرد: نگاه ما به حوزه باید نگاه کلیدی باشد، چراکه حوزه رکن سازندگی جامعه است و حوزه ای را که امام(ره) در پی آن بود حوزه همراه انقلاب و به روز بود.

آیت الله خاتمی افزود: از دیگر ویژگی های حوزه تراز انقلاب حوزه ای است که به روز باشد؛ این افتخار نیست که طلبه بگوید من کاری به مسائل روز ندارم، بلکه نقطه ضعف است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حوزه در تراز انقلاب باید خلیل باشد، به این گونه که با خدا و مردم ارتباط بر اساس اخلاق اسلامی داشته باشد، از این رو پیشنهاد می کنم که حوزه فارس درس اخلاق هدفمند برگزار کند.

وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص احراز صلاحیت ها، بیان کرد: منظور رهبر معظم انقلاب این نیست که چرا برخی کاندیداها احراز صلاحیت نشده اند، منظور این است که اگر کاندیدایی احراز نشده است، چرا خانواده و همسر آن فرد را در فضای مجازی مورد دروغ و تهمت قرار می دهید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha