پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مصاحبه با آیت الله اراکی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، امام خمینی (ره) را ادامه دهنده راه همیشه تازه انبیاء دانست و گفت: طاغوت ها همواره در طول تاریخ به دنبال این بودند که نگذارند پیام انبیاء به گوش مردم برسد زیرا اگر این پیام را مردم می شنیدند آن را مطابق با فطرت خود می دیدند و از آن پیروی می کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی طی سخنانی در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام معادلات جهانی را بر هم زد و اسلام را در جامعه بشری احیا کرد، گفت: نام خدا را بار دیگر یادآور شد و جامعه بشر را با ارزش‌های الهی و کتب آسمانی، اسلام و تعالیم پیامبر(ص) آشنا ساخت.

وی امام خمینی (ره) را ادامه دهنده راه همیشه تازه انبیاء دانست و گفت: طاغوت ها همواره در طول تاریخ به دنبال این بودند که نگذارند پیام انبیاء به گوش مردم برسد زیرا اگر این پیام را مردم می شنیدند آن را مطابق با فطرت خود می دیدند و از آن پیروی می کردند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز هم در فضای مجازی و رسانه های استکباری دقیقا از همین روش استفاده می کنند تا پیام حقیقی انبیاء به گوش مردم نرسد گفت: اگر سخن انبیاء به گوش مردم برسد این مردم خواهند بود که مدافع راه انبیاء می‌شوند و امیرالمؤمنین(ع) در این رابطه فرمودند که راز جاودانی انبیاء این است که انبیاء سخنگویان فطرت بشری هستند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) پیام انبیاء را زنده کرد و مصداق واقعی میراث‌دار و امانت‌دار پیام پیامبران بود، گفت: عاشورا هم به خاطر داشتن پیام فطری انبیاء این شور و شعور را در مردم به وجود می آورد و اگر بگوییم در جامعه بشر در منقلب کردن انسان ها و روی‌گردانی آن‌ها از شر به خیر از عامل قیام حسینی نبوده مبالغه نیست زیرا در روایت است که دربی که حسین علیه السلام به سوی بشریت باز کرد فراخ‌ترین دربی است که به سوی بهشت باز شده است.

آیت الله اراکی راز تازگی پیام انبیاء را در درون فطرت انسان ها دانست و افزود: انسان ها در درون ندایی را احساس می کنند که آن ندا آنها را به سمت عاشورا و اربعین و پیام انبیاء هدایت می کند و همین کشش درونی بود که مردم را در انقلاب اسلامی با هم متحد کرد.

وی با بیان اینکه پیام، قیام، انقلاب، دولت، قانون اساسی و نهادهای جمهوری اسلامی مدنظر امام خمینی(ره) بود، گفت: این قیام حسینی بود که مردم را با امام گره زد و جمهوری اسلامی یعنی اسلام مردمی و اسلام چیزی جز پاسخ به ندای فطرت انسان نمی‌گوید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز شرکت ما در انتخابات به این معنی است که ما پیام درونی دین خود را پاسخ می گوییم، گفت: امروز جبهه حق و باطل در دنیا مشخص است و این دو جبهه مقابل هم صف آرایی کرده اند و فطرت ما به ما می گوید از حق پشتیبانی کنید.

وی جبهه حق را جبهه مقاومت، رشادت، انسانیت، دفاع از مستضعفین و دفاع از مردم و حقوق مردم به رهبری رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: پیروان این جبهه متدینان، مستضعفان و مظلومان جهان هستند و هر کسی که دین دارد و اصناف و فطرت دارد این را می بیند و درک می‌کند.

آیت الله اراکی افزود: هرجا جبهه مقاومت حضور دارد با نگاه وجدان اگر نگاه کنیم روشن است که حق با کدام جبهه است و امروز هر کسی در پشتیبانی از جبهه حق کوتاهی کند در پیشگاه خدا و پیامبر(ص) مسئول است.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۳۰ سوره زمر می فرماید ای پیامبر(ص) تو و امت تو خواهید مرد و تو در پیشگاه خداوند از امت خود دادخواهی خواهی کرد و در روایات داریم که پیامبر(ص) فرمودند که من نخستین کسی هستم که در پیشگاه خداوند برای دادخواهی زانو می زنم که خدایا حق من را برسان.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در روایتی در کتاب خصل آمده است که سه گروه در قیامت دادخواهی خواهند کرد، گفت: یکی قرآن کریم است که شکایت می کند که من را تحریف کردند و هرجا به نفعشان بود از من استفاده کردند، دومین شاکی اهل بیت(ع) هستند که از مردم شکایت می کنند که ما را تنها گذاشتند و کشتند و اطاعت نکردند و سومین شاکی مسجد است که می گوید منبر من را معاویه‌ها و یزیدها غصب کردند.

وی ادامه داد: بعد از این که پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) این شکایات را مطرح می کنند خداوند می گوید که این خود من هستم که شاکی ام و مهمترین شکایت روز قیامت این شکایت است که ای جباران چرا راه مردم را سد کردید و مردم را فریب دادید که نتوانند راه خدا را پیدا کنند؟ چرا مردم را تشویق می کنید که در انتخابات شرکت نکنند، چرا نگذاشتید که اسلام ناب در ایران پیاده شود.

آیت الله اراکی ادامه داد: ما از تبعیت امام خمینی(ره) قیام کردیم و نباید دور و بر امام را خالی کنیم، نباید تجربه صفین، حَکَمین و عاشورا را تکرار کنیم، نباید دور و بر امام را خالی کنیم زیرا اگر این اتفاق بیافتد صدها سال خون شما را خواهند ریخت و همه چیز و دارایی شما را غارت خواهند کرد همانطور که اتفاق افتاده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha