شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: ائمه جمعه باید بتوانند در گام دوم انقلاب امامت تحول را نه‌فقط در اقشار جامعه بلکه در نهادها و سازمان‌ها نیز به عهده گرفته و در این راستا نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی، امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان، با اشاره به رسالت روحانیت و به‌ویژه ائمه جمعه در مسیر تحول‌آفرینی در جامعه، بر ضرورت پیشگامی روحانیت در تحول‌آفرینی تأکید کرد.

وی افزود: اگر روحانیت در این مسیرِ تحول‌آفرین پیشگامی را به عهده نگیرند و پرچم‌داری نکند یا این تحول، رخ نخواهد داد و ارتجاع و رسوب شکل می‌گیرد و یا اگر تحولی رخ دهد خارج از قواعد و اصول خواهد بود؛ چراکه دیگران ذهنیت اجتماعی را امامت خواهند کرد و روحانیت از جایگاه و رسالت ذاتی امامتی خود خارج می‌شود ولو در ظاهر هم اسمش امام جامعه باشد.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: در متن حاکمیت اسلامی، مدیریت و امامت تحول باید با حوزه امامت و ولایت باشد و اگر رهبر عزیزمان مسئله تحول را مطرح می‌کنند آن‌ را با امام تحول مطرح می‌کنند؛ به همین نسبت و اگر تحول، دولت تحول‌آفرین می‌خواهد، به ائمه جمعه نیز پیام می‌فرستند که توجه و عنایت داشته و در این عرصه حضور کلیدی و مؤثر را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تحول درون بخشی، لازمه پیشگامی در تحول‌آفرینی است، خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم و نقش‌آفرینی مؤثر، ناگزیر از تحول در روحانیت و ائمه جمعه هستیم که در این راستا شیوه‌ها، روش‌ها، ادبیات، همگامی با زمان، التزام به قواعد بنیادین، اشراف روزافزون نسبت به فقه جواهری، اشراف روزافزون نسبت به مبانی قویم اجتهاد شیعی مبتنی بر مکتب باقرین (ع) از مهم‌ترین ابعاد این تغییرات است.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار کرد: روحانیت نیازمند تغییر در دو بخش به‌صورت همزمان است؛ اول عمق‌بخشی به نگرش اجتهادی و فقاهتی خودش مبتنی بر مکتب فقهی باقرین (ع) تا در نهایت به‌طور مستمر مستظهر به مبانی و اصول باشد و دوم حرکت همپای زمان و آنچه واضح است این است که در هر دو بخش ضعف‌های اساسی مشاهده می‌شود.

مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی اظهار کرد: مبتنی بر این جهت‌گیری ائمه جمعه باید بتوانند در گام دوم انقلاب «امامت تحول» را نه‌ فقط در اقشار جامعه بلکه در نهادها و سازمان‌ها نیز به عهده گرفته و در این راستا نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha