یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست خبری همایش ایران مقتدر

حوزه/ مدیر عامل خانه مطبوعات قم در نشستی خبری،‌ اهداف، برنامه ها و محورهای نخستین جشنواره رسانه ای «ایران مقتدر» در استان قم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  محمدحسین همتی نژاد در نشست خبری نخستین جشنواره رسانه ای ایران مقتدر با موضوع انتخابات ۱۴۰۰  که در محل خانه مطبوعات استان قم،‌ برگزار شد با بیان این که انتخابات امسال  به ویژه ریاست جمهوری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همین امر نقش رسانه ها  را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات سنگین تر کرده است، گفت: رسانه می تواند با ترغیب و تشویق مردم اقدام به حضور حداکثری آنان در پای صندوق های رأی کند.

دبیر جشنواره رسانه ای ایران مقتدر بیان داشت: به دلیل اهمیت بحث انتخابات و نقش مهم رسانه، خانه مطبوعات اقدام به برگزاری اولین جشنواره رسانه ای با عنوان« ایران مقتدر» با اهدافی چون ایجاد بستری برای برگزاری پرشور و شعور انتخابات، آماده سازی و ترغیب جامعه برای مشارکت حداکثری، روشنگری و شفافیت فضا برای تنویر افکار عمومی برای انتخابات اصلح کرده است.

وی بیان داشت: محورهای جشنواره نیز شامل: اهمیت انتخابات، شرکت در انتخابات، ویژگی های اصلح، پاسخ گویی به شبهات و روشنگری، حضور پرشور و حداکثری در انتخابات، اخلاق و انتخابات سالم است.

همتی نژاد گفت: این جشنواره دارای بخش اصلی و ویژه است. در بخش اصلی، میزان تولیدات و بازنشر رسانه ها در محورهای جشنواره، با ارزش‌گذاری خبر، یک امتیاز؛ گزارش، دو امتیاز؛ مصاحبه، سه امتیاز؛ کلیپ، چهار امتیاز؛ یادداشت، پنج امتیاز؛ سرعت انتشار اخبار ستاد برگزاری انتخابات، شش امتیاز و هر ۱۰ باز نشر، یک امتیاز؛ ملاک ارزیابی جشنواره است.

مدیر عامل خانه مطبوعات استان قم  بیان داشت: در بخش ویژه، دبیرخانه جشنواره جایزه را به نوآورترین و خلاق ترین رسانه در موضوع انتخابات و با توجه به محورهای برگزاری جشنواره اهداء خواهد کرد.

وی افزود: شرایط و ضوابط شرکت در جشنواره نیز شامل آثار تولیدی شرکت کنندگان در یکی از رسانه های مکتوب، مجازی، دیداری یا شنیداری دارای مجوز و یا رسانه ملی منتشر شده باشد؛ رسانه باید لینک کوتاه تولیدهای خود را به تفکیک نوع خبر، گزارش، مصاحبه و... در قالب پی دی اف به دبیرخانه ارسال نماید.

دبیر جشنواره رسانه ای ایران مقتدر ادامه داد: آثاری در جشنواره پذیرفته می شود که در فاصله بین ۱ خرداد امسال تا زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده باشد؛ آثار در قالب محورهای یاد شده به دبیر خانه جشنواره ارسال شده و آثاری که در این قالب جای نگیرد، وارد مرحله انتخابات نخواهد شد؛ گسترده  جغرافیایی جشنواره استانی بوده و کلیه فعالان استان قم اعم از رسانه های مکتوب، مجازی و دیداری و شنیداری و فعالان رسانه ای مستقل استان که دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  هستند،  می توانند آثار خود را به جشنواره ارسال نمایند.

همتی نژاد گفت: برای برگزاری این جشنواره، خانه مطبوعات از ۳ خرداد اقدام به اعلام فراخوان کرده است؛ آغاز ارسال آثار پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات و مهلت ارسال نیز  یک هفته خواهد بود و مراسم اختتامیه هم تیرماه برگزار می شود.

نقش رسانه ها برای ایجاد شور مشارکت حداکثری مردم پررنگ تر شود

فخرالدین یوسف پور رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان قم نیز در این نشست خبری در سخنانی گفت: امسال شاهد تغییرات گسترده ای در خانه مطبوعات بودیم و در همین مسئله اولین اتفاق مهم، ارتقای جایگاه خانه مطبوعات بود و این امر سبب شد نگاه دستگاه ها به خانه مطبوعات تغییر کند.

رئیس خانه مطبوعات استان قم افزود: یکی دیگر از اتفاقات خوب، عضویت خانه مطبوعات در کمیته اطلاع های  رسانی، تبلیغات و... انتخابات بود. نکته ای که در مورد انتخابات باید اشاره شود، اهمیت آن به دلایلی چون وضعیت اقتصادی، معیشت مردم، عملکرد نامناسب دولت مردان و کرونا است. این امر حتی موجب نارضایتی مردم شده است.

وی بیان داشت: در همین رابطه کمیته اطلاع رسانی تبلیغات خانه مطبوعات و در ادامه رسانه، نقش مهمی در خنثی سازی فتنه و برنامه های دشمنان و دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات دارد و این امر با تغییر فضای شهر می تواند پررنگ تر هم دنبال شود.

یوسف پور گفت: در ادامه همین مساله خانه مطبوعات تصمیم به برگزاری جشنواره رسانه ای ایران مقتدر برای تشویق و ایجاد انگیزه در بین رسانه های قمی گرفته است.

گفتنی است؛ خانه مطبوعات قم ، در خیابان دور شهر،  نبش کوچه ۱۲، ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  طبقه سوم  واقع شده است و علاقه مندان برای اطلاع بیشتر از نحوه برگزاری جشنواره می توانند با شماره ۰۲۵۳۷۸۳۹۱۵۵ از ساعت ۱۰ تا ۱۳ تماس حاصل نمایند.

لازم به ذکر است: در آینده نزدیک و به مناسبت ایام دهه کرامت جشنواره ملی با حضور رسانه های دینی  نیز برگزار خواهد شد و به زودی هم فراخوان برگزاری جشنواره و پوستر آن نیز منتشر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha