جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
انتخابات 1400

حوزه/ حجت الاسلام موسوی بیان کرد: مسئله انتخابات و انتخاب فرد اصلح که در تمام برهه های زمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده، بدین معناست که باید مسئولیت اداره حکومت الهی به فردی اصلح و توانمند سپرده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست روشنگری و بصیرت افزایی در مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) آزادشهر با حضور حجت الاسلام موسوی از اساتید قم برگزار شد.

وی با استناد به روایتی از امیرالمومنین(علیه السلام) که «یک کشور با مسئولین صالح اصلاح می شود و این با استقامت و پشتکار مردم و انتخاب درست تحقق می یابد»؛ بیان کرد: انتخابات و انتخاب فردی آگاه و توانمند، امتحان بزرگی برای مردم جامعه در تعیین سرنوشت خویش است.

حجت الاسلام موسوی افزود: حضور حداکثری مردم در صحنه، از جمله حرکت های جمعی مثل انتخابات هم اثر مهمی در تعیین سرنوشت جامعه داشته و هم باعث ایجاد ترس و وحشت و عقب‌نشینی دشمنان و بر ملاشدن نقشه‌های شوم آنان می‌شود.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: آنچه امروز از انتخابات صحبت می شود، در واقع همان بیعت با اندیشه‌های ناب اسلامی بوده که اهمیت آن در توصیه مردم به شرکت در انتخابات بنا به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مصداق تواصی به حق است.

وی بیان کرد: طلاب باید در این برهه حساس در روشنگری و تبیین شبهات ایام انتخابات و دعوت مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی کوشش کنند و توصیه ها و شاخص های بیان شده از دیدگاه مقام معظم رهبری را برای مردم تبیین کنند.

استاد حوزه افزود: امروزه رسانه ها نقش گسترده ای در هدایت و کنترل افکار عمومی دارند که عمده مباحث تخریبی در کشور در این برهه زمانی از سمت رسانه های خارجی از جمله اینترنشنال نشأت می گیرد؛ که طلاب باید با مباحث تخریبی و نقشه های دشمن را با استفاده از افراد کارشناس مسائل سیاسی، تحلیل و بررسی کرده و برای مردم تببین و روشنگری کنند.  

وی تشریح کرد: رقابت سالم در انتخابات بسیار مهم بوده که منجر به انتخاب درست می شود و این امر نشان دهنده حیات و خودآگاهی سیاسی یک ملت است.

استاد حوزه  گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ما مردم سالارترین کشور در دنیا هستیم و تنها کشوری که در دنیا نویسندگان قانون اساسی اش را مردم انتخاب می کنند؛ و این برای سردمداران استکبار بسیار سخت و ناراحت کننده است.

وی در پایان از مردم خواست تا همانند گذشته با شرکت در انتخابات، دوباره دشمنان را مأیوس و با انتخاب درست آینده ای ایده آل برای کشور رقم بزنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha