یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انتخابات 1400

حوزه/ خانم سیده نفیسه حسینی واعظ گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رای آینده کشور را بیمه خواهد کرد و چشم اندازی را برای ایران اسلامی ترسیم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در نشست فرهنگی به مناسبت دهه کرامت که بصورت مجازی با حضور طلاب مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام الله علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: بزرگان اخلاق نسبت به ماه ذی القعده و دهه اول ذی الحجه اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و این چهل روز که حضرت موسی علیه السلام میهمان خدای متعال در کوه طور بود، به «اربعین کلیمیه» معروف شده است.

وی افزود: سی روز ماه ذی القعده خود یک ویژگی دارد که آغاز مهمانی حضرت موسی در این ماه بوده است و دهه‌ اول ذی الحجه با ویژگی متمایز از ماه ذیقعده، از بهترین روزهای سال و به «أیام معلومات» در قرآن نامگذاری شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان با بیان این که عالمان اخلاق به مراقبت در این چهل روز توصیه اکید دارند، خاطرنشان کرد: در روایات وارده شده است هر کسی چهل روز اعمال خود را برای خدای متعال خالص کند و مواظب اعمال و رفتار خود باشد، خداوند چشمه‌های حکمت را از قلبش بر زبانش می‌جوشاند.

خانم حسینی واعظ در بخشی دیگر از سخنان خود، به جایگاه خاص  و ویژه حضرت معصومه سلام الله علیها اشاره کرد و گفت: بعد از امام هشتم علیه السلام هیچ یک از فرزندان امام کاظم علیه السلام به مقام فاطمه معصومه سلام الله علیها نمی‌رسند و طبق روایات ثمره زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها واجب شدن بهشت بر زائران آن حضرت است.

وی، ژرف نگری عمیق حضرت معصومه سلام الله علیها به مهم‌ترین مسئله شیعه یعنی امامت امیرمؤمنان علی علیه السلام را از ویژگی های برجسته ایشان برشمرد و تصریح کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها چه در دوران هارون و چه در دوران مأمون، با نقل احادیث متواتر و قطعی مربوط به امامت و خلافت از  مقام امامت و ولایت دفاع کردند.

استاد حوزه خواهران به احیاء و یادآوری حدیث غدیر توسط حضرت معصومه سلام الله علیها در دوران فراموشی این حدیث اشاره کرد و ادامه داد: بیان حدیث غدیر از سوی حضرت در دوران خلافت هارون و مأمون که خود را پیشوای بر حق مسلمانان می‌دانستند، در اثبات حقانیت امامت حضرت موسی کاظم و حضرت رضا علیهماالسلام بسیار تأثیر داشت و جانانه‌ترین دفاع از امامت به حساب می‌آمد.

حسینی واعظ با بیان این که حضرت معصومه سلام الله علیها در ایجاد رابطه عاطفی میان مردم و اهل بیت علیهم السلام تلاش می کردند، افزود: ایشان در احادیثی به آثار محبت به اهل بیت اشاره فرموده و محبت به اهل بیت علیهم السلام را عامل بخشودگی گناهان و قبولی توبه می دانند.

وی به دلیل هجرت حضرت معصومه سلام الله علیها به ایران اشاره کرد و گفت: علویان و سادات به علت حساسیت حکومت برای فرار از وضعیت ناهنجار سیاسی و اجتماعی موجود و عدم امنیت جان و مال و ناموس خویش و برای انجام تکالیف و مسئولیت‌‏های خود به مناطق دوردست هجرت می کردند و ایران همواره یکی از مناطق امن برای حضور سادات بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان به مشارکت سیاسی دختران امام کاظم علیه‏السلام اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با تأسّی به حضرت زینب علیهاالسلام در مقابل تهدیدها و فشارهای حکومت ظالم علیه خاندان اهل بیت علیهم السلام علاوه بر فعالیت‌‏های علمی و روایی و بیان احادیث شیعه در حرکتی سیاسی ـ اجتماعی، همراه برادران خویش به عرصه مبارزه وارد شدند و هجرت را به عنوان عامل اعتراض به وضعیت موجود و حکومت وقت انتخاب کردند.

 حسینی واعظ در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات ریاست جمهوری هم از بعد داخلی و هم به لحاظ بین المللی از اهمیت زیادی برخوردار است و از منظر داخلی، قدرت نظام به مشارکت مردم وابسته است.

وی با بیان این که انتخابات رکن اساسی مردم سالاری دینی است، خاطرنشان کرد: حضور مردم پای صندوق‌های رای آینده کشور را بیمه خواهد کرد و چشم اندازی را برای ایران اسلامی ترسیم می کند.

استاد حوزه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را نقطه امیدی برای جمهوری اسلامی ایران برشمرد و اظهار کرد: حضور  پرشور مردم در انتخابات برای کشور قدرت محسوب می شود و دشمنان و بدخواهان نظام را دچار رعب و وحشت می کند.

خانم حسینی واعظ تشویق و ترغیب مردم به شرکت در انتخابات را از مصادیق تواصی به حق و  استقامت برشمرد و تصریح کرد: بیان دستاوردهای چهل ساله انقلاب در  حضور گسترده مردم به شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح تاثیرگذار و مسلما موجب خشنودی ولی عصر(عج) خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha