جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 آیت الله مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مشکلات همیشه وجود دارد و با شرکت نکردن در انتخابات مشکلی حل نمی شود، گفت: اگر تحول می خواهیم باید در انتخابات شرکت کنیم.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با بیان اینکه مردم سؤال می پرسند آیا رای ما تاثیر دارد یا نه؟ اظهار داشت: پاسخ این است که هر رای یک "تاثیر شخصی" دارد که قطعی است و آن این است که به تعداد آرا اضافه می شود و صرف نظر از اینکه به چه کسی رای می دهیم، پشتوانه نظام است.

وی در ادامه تاثیر دیگر حضور در انتخابات را "تاثیر نوعی" دانست و عنوان کرد: تاثیر نوعی، یعنی همه به صورت دسته جمعی باید مملکت خویش را آباد کنیم و نوع مردم دست به دست هم می‌دهند تا کسی که رای آورده بتواند مملکت را آباد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در مورد تایید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان نیز اظهار کرد: کار شورای نگهبان بحثی قانونی است، شورای نگهبان در کار خود خبره هستند و رضایت خدا و مصلحت نظام را در نظر می گیرند و کسانی که تایید صلاحیت  نشدند باید تمکین کنند.

وی افزود: اگر کسی بگوید رای شورای نگهبان را قبول ندارم، یعنی قانون اساسی را قبول ندارد و کسی که این قانون را قبول ندارد، پس اصلا نمی تواند رئیس جمهور این کشور شود.

آیت الله مهدوی در توصیه ای به طلاب و روحانیون، خاطرنشان کرد: همه اقشار خاصه روحانیون و طلاب وظیفه دارند، تبلیغ کننند تا افراد جامعه آگاهانه و عالمانه در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات همیشه وجود دارد و با شرکت نکردن در انتخابات مشکلی حل نمی شود، ابرازکرد: اگر تحول می خواهیم باید در انتخابات شرکت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha