پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
وزیر

حوزه / وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این که اولین گروه واکسن ایرانی از امروز در کشور توزیع می شود، گفت: امروز با افتخار می گویم واکسنی که در ایران ساخته شده و می شود، کم عارضه ترین، موثرترین و بی خطرترین و بی ضررترین واکسنی است که می شود از آن یاد کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان، دکتر سعید نمکی، امروز در مراسم افتتاح بیمارستان ثامن الحجج (ع) و فاز اول بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل، با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای توزیع و تزریق واکسن نداریم، گفت: با لطف خداوند، یکساله ره  بیست ساله رفتیم و اولین گروه واکسن ایرانی از امروز در کشور توزیع می شود.

 وی اظهار کرد: در خصوص واکسن‌های خارجی که به خاطر بدهی‌های کشورهای خارجی طرف قرارداد با ایران با کمبود مواجه شدیم، مشکل رفع شده و از این هفته مشکلی برای توزیع نخواهیم داشت.

 وی تصریح کرد: امروز با افتخار می گویم واکسنی که در ایران ساخته شده و می شود، کم عارضه ترین، موثرترین و بی خطرترین و بی ضررترین واکسنی است که می شود از آن یاد کرد.

 دکتر نمکی افزود: تا پایان دولت، گروه های آسیب پذیری که قول داده بودیم را واکسینه می کنیم. این گروه ها شامل افراد بیشتر از ۶۰ سال، بیماران خاص و صعب العلاج و گروه های شغلی پرخطر است و تا پایان تیرماه، اکثر ۱۵ میلیون جمعیت هدف را واکسینه می کنیم و تا مرداد، بقیه را با مجموعه ای از واکسن داخلی و خارجی واکسن خواهیم زد.

 وی تصریح کرد: کشور ایران تا پایان تابستان از تولیدکنندگان بزرگ واکسن کووید ۱۹ در جهان خواهد بود.

 وزیر بهداشت در ادامه برای تکمیل بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال اختصاص داد و از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کاشان خواست تا اواسط مردادماه، این پروژه تکمیل گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha