جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 964243
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
یادداشت

حوزه/ مشکل کمبود تعرفه های انتخاباتی است. یکی از مشکلات این است که همیشه به ما گزارش می‌دهند که تعرفه نیست یا چند ساعت از انتخابات می‌گذرد امّا هنوز نرسیده است. این باید پیشاپیش مورد بررسی قرار گیرد.(مشکلی که در سالهای اخیر شدت فراوانی گرفته است).

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام ابراهیم شریفی، معاون آموزش مدرسه علمیه آیت الله بهجت قم در یادداشتی اینگونه نوشت:

     

دیروز (۲۶ خرداد ۱۴۰۰) که صحبت های حضرت آقا رو پیگیر بودم نکته های ارزشمندی را همچون دفعات قبل فرمودند که جای تأمل و بررسی دارد ولی آنچه تقریبا تازگی داشت ورود ایشان به نکات جزئی برگزاری انتخابات بود و کدهایی دادند که قابل توجه است.

      

ایشان در ضمن این که به دست اندرکاران انتخابات خسته نباشید فرمودند سفارشاتی نیز داشتند که:

     

اولاً‌: تمهیدات لازم را برای حضور مردم پای صندوق فراهم کنند. شرکت مردم طوری باشد که به سلامت جامعه صدمه‌ای نزدند. البته اعلام کردند دارند تلاش می‌کنند.(متاسفانه آنچه عیان است عدم برنامه ریزی برای شرایط رأی گیری در عصر کرونا است)

      

ثانیا: مشکل کمبود تعرفه های انتخاباتی است. یکی از مشکلات این است که همیشه به ما گزارش می‌دهند که تعرفه نیست یا چند ساعت از انتخابات می‌گذرد امّا هنوز نرسیده است. این باید پیشاپیش مورد بررسی قرار گیرد.(مشکلی که در سالهای اخیر شدت فراوانی گرفته است).

      

ثالثا: در گزارش‌های خارج از کشور در برخی از کشورها آمادگی‌های لازم به نحو مطلوب فراهم نشده است. از وزارت کشور و وزارت خارجه جدا مطالبه می‌کنم که نگذارند در این کشورها ایرانی‌هایی که علاقه مند هستند بتوانند شرکت کنند.

     

نکته آخر اینکه با هر تخلفی هم برخورد کنند. (موضوعی که در صحبت های حضرت آقا سابقه نداشته تصریح به این امر بفرمایند)

      

اینها رو به نگاه توصیه نبینیم؛ بلکه هشدار بدانیم که ضروری است نهادهای نظارتی باید  حواس جمعی کامل داشته باشند؛ چرا که شنیده ها و گفته های میدانی و مصداقی هم این دغدغه را تشدید می کنند.

       

و اما حرف آخر؛ باید به رئیس جمهور غیر محبوبمان عرض کنیم که هر چه شما برای این انتخابات کم گذاشتید در حرف و عمل و سعی در کم رونق کردن آن داشتید (به صحبت های ایشان در جلسات هیئت دولت بعد از اعلام نظر شورای نگهبان در مورد نامزدهای ریاست جمهوری مراجعه فرمایید) در مقابل, رهبر عزیزتر از جانمان و جوانان حزب اللهی و انقلابی سعی در جبرانش برآمدند تا مردم را به گفت و گو و اقناع به میدان بکشانند لذا این قدم آخر(پروسه برگزاری انتخابات) را لطفا به غلط برندارید و از این فشلی مرسوم در دولت دست بردارید که هم برای دنیایتان و هم برای آخرتتان خوب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha