پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار امام جمعه یزد با جمعی از خادمان حرم رضوی

حوزه/امام جمعه یزد با اشاره به اینکه یزد دارای ۲۶۰ هزار دانش آموز و ۷۰ هزار دانشجو است، گفت: تاکنون این جامعه گسترده جوان و نوجوان در بسیاری از برنامه‌ها مورد غفلت قرار گرفته اند که لازم است روی آنها کار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگاری«حوزه»در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری امروز در دیدار با جمعی از خادمان حرم رضوی به مناسبت دهه کرامت، با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا مردم از فیوضات حرم ائمه اطهار(ع)، روضه‌ها و مراسم مذهبی دور شده‌اند، اظهار داشت: خانواده‌هایی که مأنوس با زیارت اهل بیت(ع)، مجالس روضه و .... بودند به شدت کمبود این برنامه‌ها را احساس می‌کنند و دلتنگ زیارت حرم اهل بیت(ع) هستند.

وی عنوان کرد: کمرنگ شدن برنامه های مذهبی از یک سو و القائات و شبهه افکنی‌های دشمن از سوی دیگر، روحیه معنوی جامعه را تحت تأثیر قرار داده است که حضور خادمان حرم رضوی می‌تواند آثار معنوی بسیار خوبی در شهرهای مختلف داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: حضور خادمان رضوی در شهرهای مختلف می تواند روحیه دعا، توجه به اهل بیت(ع)، ولایت پذیری و دشمن شناسی را دوباره در مردم احیا کند.

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به حضور خادمان رضوی در بیمارستان‌ها و مساجد و ... اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم خادمان رضوی برنامه های معنوی خود را عمومی‌تر کنند و جمع بیشتری از مردم را زیر پوشش قرار دهند تا ذکر امام رضا(ع) در جامعه فراگیرتر شود.

وی عنوان کرد: معنویت و دعا باید در جامعه ما تجدید حیات کند و حال و هوای جامعه باید به سمت معنویت برود و خادمان رضوی می‌توانند با حضور خود روح معنویت را در جامعه جاری و ساری کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه یزد دارای ۲۶۰ هزار دانش آموز و ۷۰ هزار دانشجو است، تصریح کرد: تاکنون این جامعه گسترده جوان و نوجوان در بسیاری از برنامه‌ها مورد غفلت قرار گرفته اند که لازم است روی آنها کار شود.

وی تأکید کرد: خادمان رضوی در مدت حضور خود در استان یزد، علاوه بر اینکه تلاش کنند برنامه‌های خود را فراگیرتر کنند، بلکه برنامه های آنها تکرار گذشته نباشد و حرکت‌ها و برنامه های جدید اجرا کنند.

امام جمعه یزد یادآور شد: یزدی‌ها ارادت ویژه‌ای به امام رضا(ع) دارند و حضور خادمان رضوی فرصتی برای تجدید عهد و پیمان یزدی‌ها با امام رضا(ع) است.

گفتنی است؛ حضور خادمان رضوی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، آغاز چهاردمین جشنواره زیر سایه خورشید است که امسال با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهرهای مختلف استان یزد و در ۴۴ نقطه شهری و روستایی و محلات برگزار می شود.

در طول دهه کرامت، ۱۷۰ برنامه در قالب جشنواره زیر سایه خورشید برای مناطق مختلف استان یزد پیش بینی شده که به تدریج اجرا می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha