پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عبدالرضا آقاجری

حوزه/حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا آقاجری از اساتید حوزه و دانشگاه و از جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا آقاجری از اساتید حوزه و دانشگاه و از جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس و مبلغین نمونه کشوری دعوت حق را لبیک گفت.

این استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز به دلیل عارضه ریوی ناشی از جنگ تحمیلی در سن ۵۵ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر این مدافع حریم اهل‌بیت(ع) فردا در امام‌زاده علی بن جعفر به خاک سپرده می‌شود.
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا آقاجری سال ۱۳۴۵ در روستای ده ملا از توابع بندر ماهشهر در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود، پدر ایشان از ذاکران اهل‌بیت(ع) و متدین منطقه و جانباز دفاع مقدس بود.

این مبلغ دینی دوران کودکی را در روستای ده ملا گذراند و سپس به بندر ماهشهر رفت و در سنین نوجوانی به حوزه علمیه قم آمد و همچنین به‌صورت هم‌زمان در کنار فراگیری علوم دینی به جبهه‌های حق علیه باطل می‌رفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاجری چندین بار در دوران دفاع مقدس در مناطق شیمیایی حضور پیدا کرد و یکی از عوامل فوت ایشان حضور در مناطق شیمیایی و عارضه ریوی است ولی این مجاهد راستین ولایت هیچ‌گاه درباره جانباز شدن و مشکل ریه‌اش با هیچ‌کسی سخنی نگفت.

این استاد حوزه و دانشگاه از محضر مراجع  بزرگی نظیر آیت‌الله‌العظمی سید محمد حسینی شاهرودی، آیت‌الله میرزا جواد تبریزی، آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله  فاضل لنکرانی و آیت‌الله سبحانی تلمذ کرد و به رتبه‌های بالایی از علم و فضیلت رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاجری پس از فراگیری علوم دینی در قم مجدد به بندر ماهشهر بازگشت و ۱۵ سال در این منطقه حضور داشت و در حوزه علمیه ماهشهر خدمات بی‌نظیری انجام داد و طلاب زیادی پرورش داد و همچنین اقدام به تأسیس هیئت‌های مذهبی کرد.
یکی از نکات بارز و موردتوجه مرحوم آقاجری عشق زیاد به امام حسین(ع) بود و بیش از ۵۰ بار به کربلا سفر کرد و هرسال نیز در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کرد.


یکی از هیئت‌هایی که این محب اهل‌بیت(ع) تأسیس کرد هیئت فاطمیون بود که منشا خدمات زیادی در ماهشهر است، همچنین این مبلغ اهتمام زیادی در راستای رفع مشکلات مردم داشت و هرکسی مشکلی داشت نزد این ایشان می‌رفت.

مرحوم آقاجری سال ۹۲ به حوزه علمیه قم بازگشت و هم‌زمان به تدریس در حوزه و دانشگاه پرداخت و همچنین از مشکلات مردم ماهشهر غافل نمی‌شد و بیش از ۳۰ سال در مناطق محروم کشور اقدام نشر معارف دینی اهتمام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خوب بخت IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 0
    درگذشت عالم ربانی و مجاهد خستگی‌ناپذیر مرحوم آقا جری را به خانواده محترمش و دوستان و فرزندان و همسرش محترمشان تسلیت عرض می کنم خاطرات شیرینی از آن مرحوم در ذهن داریم که هیچگاه فراموش نمی شود دوری از این دوست عزیز و بزرگوار برای ما سخت بود و انتظارش را نداشتیم اما تقدیر الهی این سرنوشت را رقم زد که روح آن حال مجاهد به عرش پرواز کند