سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: آمریکا می‌کوشد با فرسایشی کردن مذاکرات احیای برجام، اروپا و آژانس و برخی کشورها را علیه ایران منسجم کند تا آنجا که چین و روسیه را نیز به انفعال وادار کنند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، با اشاره به پایان دور جدید مذاکرات احیای برجام بدون دستیابی به نتیجه مشخص، اظهار کرد: مذاکرات برجامی و فرسایشی کردن آن فرصتی برای خرید زمان برای همسو کردن کشورهای اروپایی و آژانس هسته‌ای است و آمریکا با این سیاست می‌خواهد یک انسجام مجدد علیه ایران ایجاد کند.

وی تصریح کرد: آمریکا می‌کوشد با این تعلل اروپا و آژانس و برخی کشورها را علیه ایران منسجم کند تا آنجا که چین و روسیه را نیز به انفعال وادار کنند و در حقیقت بایدن درصددترمیم رشته اتحاد و انسجامی است که ترامپ از هم گسسته بود.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: بایدن و هم‌پیمانانش نمی‌خواهند ظاهر خود را بد جلوه بدهند، آنان در این دو ماه درصدد یک توافق نیم‌بند و موقتی بوده و هستند که با چند اقدام نمایشی تلاش دارند با راهبرد مهار حداکثری ایران، گامی به جلو برای انعقاد توافقی به‌زعم خودشان جامع فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی و منطقه‌ای ما را محدود کنند.

وی تصریح کرد: نقشه آنان این بوده و هست که با استفاده از جنگ دیپلماسی و تداوم فشارهای سیاسی و اقتصادی، ایران را ابتدا در جایگاه متهم اول بنشاند و با بهره‌گیری از دیپلماسی اجبار، کشورمان را به پذیرش مطالبات زیاده خواهانه خود وادار کنند.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: آن‌ها یک هدف دیگر هم داشتند و آن ایجاد شرایط انتظار در ایران و دوقطبی سازی کاذب مخالفان و موافقان برجام بودند تا رقابت‌های انتخاباتی را با حضور چهره‌های سیاسی و دیپلماتیک تبدیل به جدال برجامیان و نابرجامیان کنند که به فضل الهی در این نقشه هم ناکام ماندند.

وی افزود: گذشت زمان اکنون نشان داده است آنان در این سیاست نیز ره به جایی نبرده‌اند و کیاست و هوشمندی ایران با هدایت رهبر حکیم انقلاب اسلامی آنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهند گذاشت.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: آنان اکنون فهمیده‌اند ایران تحت‌فشار و تشدید و تداوم تحریم از مسیر خود باز نخواهد گشت، طبیعی است ایران انقلابی با مذاکره مقتدرانه موافق است و این امری است که باید در آینده و بر اساس سیاست‌های اعلامی رهبر انقلاب اسلامی تداوم یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha