سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نشست خبری رئیس دادگستری استان قم

حوزه/ حجت الاسلام یزدی گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در ۲۵ کمیته به بررسی آسیب های اجتماعی مختلف می پردازد؛ یکی از آن ها کمیته کودکان کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مجید یزدی در نشست خبری رئیس و مسئولان دادگستری استان قم ضمن تبریک میلاد امام علی بن موسی الرضا علیه السلام و گرامیداشت یاد شهید بهشتی و یاران شهید ایشان  گفت: دادگستری دارای دو بخش پیشگیری و فرهنگی است؛ در حال حاضر نمایشگاهی برای افراد مختلف تشکیل شد که در حاشیه آن آموزش هایی در موضوع پیشگیری از وقوع جرم به مردم داده می شد.

وی افزود: بخش دیگری از نمایشگاه اشاعه فرهنگ شهادت و انتخاب راه درست در زندگی است که با به نمایش گذاشتن تصاویر مربوط به شهدای والامقام به ترویج فرهنگ شهادت می پردازد.

معاون فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم خاطرنشان کرد: بسیج دادگستری قم در مناسبت های خاص بر سر مزار شهدا حاضر شدند، به منازل خانواده های تعدادی از آنان رفته و با آنان دیدار داشته اند.

وی گفت: در سایت دادگستری استان قم مطالبی به صورت روزانه در موضوع فرهنگ شهادت و یاد شهدا ارائه می شود تا مروّج این فرهنگ در میان کارکنان دستگاه قضایی این استان باشد.

حجت الاسلام یزدی تصریح کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در ۲۵ کمیته به بررسی آسیب های اجتماعی مختلف می پردازد؛ یکی از آن ها کمیته کودکان کار است.

وی افزود: در امر پیشگیری که کار گسترده و تخصصی است باید همه افراد جامعه و همه دستگاه های اجرایی و نظارتی ورود پیدا کنند تا از وقوع جرائم مختلف جلوگیری به عمل آید.

معاون فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم بیان داشت: قطعاً اگر اقدامات معاونت پیشگیری دادگستری نبود آمار جرائم و پرونده های قضایی چندین برابر تعداد موجود می شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha