یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور در آیین افتتاحیه مرکز تخصصی شیعه شناسی امیرالمؤمنین(ع) در اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، گفت: علی بن مهزیار اهوازی از حیث علمی و فرهنگی، شخصیتی برجسته و محدثی بزرگ و وکیل دو امام معصوم یعنی حضرت جواد(ع) و حضرت هادی(ع) بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در آیین غبارروبی و عطرافشانی حرم علی بن مهزیار اهوازی، ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع)، اظهار داشت: حضرت علی بن مهزیار اهوازی از حیث علمی و فرهنگی، شخصیتی برجسته و محدثی بزرگ و وکیل دو امام معصوم یعنی حضرت جواد(ع) و حضرت هادی(ع) بودند.

وی بابیان اینکه سنگ بنای تشیع در اهواز را حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) بنا نهاده‌اند، افزود: ایشان در طفولیت توفیق پیدا کردند که به دست مبارک امام رضا(ع) مسیر علم و دانش و حرکت در شکل‌گیری جامعه‌ی شیعی اهواز که در آن زمان منطقه بزرگ و وسیعی بوده را طی کنند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، خاطرنشان کرد: آن زمان که امام رضا(ع) به اهواز مشرف شدند، جمعی از اطفال مشغول بازی بودند که حضرت، از میان کودکان، علی بن مهزیار را جدا کرده و مورد لطف و محبت خویش قراردادند، سپس همراه خود به منزل حسین بن سعید از بزرگان علم حدیث و تفسیر قرآن کریم برده و دست او را در دستان حسین بن سعید گذاشته و به او امر فرمود که این فرزند را برای ما تربیت کن.

وی افزود: در زیر لوای تربیت حسین بن سعید، علی بن مهزیار شخصیت برجسته‌ای پیداکرده و بعد از امام رضا(ع) دو امام بزرگوار او را به‌عنوان وکیل خود منصوب کرده و او را مورد تفقد و توثیق قرار داده و بارها در نامه‌های مکرر شخصیت ایشان را بی‌مانند اعلام کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با بیان اینکه حضرت علی بن مهزیار اهوازی در سن ۹ سالگی وارد مکتب حسین بن سعید شده و در مدت کوتاهی توانست احادیث بسیاری را حفظ و به آن‌ها عمل کند، گفت: در بعضی از کتب آمده که ایشان در سن ۱۸ سالگی ۱۴۰ هزار حدیث را و به‌عنوان یکی از ناقلان احادیث مجوز گرفته و به نقل حدیث می‌پرداختند که یکی از شخصیت‌های برجسته کتب اربعه‌ی شیعه، حضرت علی بن مهزیار اهوازی می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در پایان ابراز داشت: ان‌شاءالله خداوند به برکت آقا علی بن مهزیار اهوازی همان‌طوری که در توقیع ایشان آمده که شما رحمت برای مردم اهواز و موجب نزول خیروبرکت هستید، همواره در سایه این شخصیت ولایت مدار و بسیار ارزشمند همه مردم اهواز از لطف و رحمت پروردگار عالم بهره‌مند باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha