جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوان طلبه

حوزه/معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: ۱۲۰ نفر از بانوان طلبه نخبه و دانش آموخته سطح دو مدارس علمیه خواهران استان یزد از آزمون ورودی سطح سه حوزه خواهران معاف شدند.

خانم فاطمه نظیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، اظهار داشت: آزمون سطح سه حوزه های علمیه خواهران کشور همزمان با سراسر کشور فردا برگزار می شود و ۷۳ نفر از بانوان دارای تحصیلات پایانی سطح دو(کارشناسی) در این آزمون به رقابت می پردازند.

وی در خصوص دلیل پایین بودن آمار شرکت کنند گان نسبت به سال های قبل گفت: امسال ۱۲۰ نفر از بانوان نخبه حوزوی که دارای ویژگی های معافیت از آزمون ورودی سطح سه(ارشد) بودند از سد آزمون گذشتند و در سه شهرستان یزد، اردکان و میبد که دارای مدارس سطح سه هستند به تحصیل در رشته های مورد علاقه خود می پردازند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد درباره دلایل معافیت این تعداد(۱۲۰ نفر) از آزمون ورودی سطح سه، اظهار کرد: حافظان کل قران کریم، حافظان نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، معدل بالای ۱۷ کل دوره کارشناسی(سطح دو)، دارنده دو مقاله علمی پژوهشی در زمینه علوم حوزوی، دارندگان دانشنامه سطح سه و علاقه مند به تحصیل در رشته دیگر، دارنده سه اثر علمی پژوهشی در جشنواره های حوزوی کشوری و استعدادهای برتر گروه الف از شرکت در آزمون سطح سه معاف می شوند.

نظیر بیان کرد: هم اکنون ۴۱۱ بانوی طلبه در سه مرکز تخصصی سطح سه(کارشناسی ارشد حوزوی) در شهرستان های یزد، میبد و اردکان تحصیل می کنند که در چند سال گذشته ۱۲۵ نفر با ارئه پایان نامه، مدرک دانش آموختگی خود را دریافت کرده اند.

وی، ظرفیت پذیرش سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۴۰۱ سه مرکز حوزوی سطح سه خواهران استان یزد را ۱۶۰ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد تا کنون ۱۲۰ نفر ازشرایط معافیت از ازمون بهره مند شده اند و ۷۳ نفر برای تکمیل ظرفیت به رقابت پرداختند که پس ازاعلام نتایج آزمون و مصاحبه، پذیرش می شوند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha