سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سلیمانی

حوزه / استاد شیعه شناسی پاسخگویی به شبهات قرآنی را از مهمترین وظایف اساتید و طلاب دانست و گفت: پاسخ گویی درست به شبهات نسل جوان نیازمند مهارت های لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام هاشمی، در جمع اساتید و طلاب  مدرسه علمیه آیت الله ابوتراب امامی کاشانی(ره) با بیان اینکه یک  استاد برای پاسخگویی به شبهات باید قدرت شناخت، تفکیک سؤالات و فهم کاربردی را داشته باشد، گفت: استاد با شناساسیی هدف سؤال باید توان پاسخ درست به سؤالات نسل جوان را داشته باشد.

 وی با بیان اینکه استاد باید تحلیل درستی از سؤالات را داشته باشد، ادامه داد: استاد با بکارگیری روش های مناسب و تحلیل های درست، توان پاسخگویی به شبهات را داشته باشد.

حجت الاسلام هاشمی، مخاطب شناسی را از دیگر روش های پاسخگویی به شبهات عنوان کرد و اظهار کرد: استاد باید تحلیل درستی در پاسخ به سؤالات افراد برحسب هوش و جنسیت آنها داشته باشد.

 استاد شیعه شناسی، پاسخ  یابی را از دیگر روش های پاسخگویی به سؤالات دانست و گفت: در این مرحله برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات افراد باید پاسخ یابی را براساس مکان یابی انجام داد .

 وی  در پایان با اشاره به اینکه در قرآن ۳۵ روش برای پاسخگویی به سؤالات وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه حدود ۱۴۸روش و تکنیک در طراحی شبهه وجود دارد، لذا پاسخ به سؤالات کودکان، جوانان، نوجوانان و عالمان دینی نیز با بهره گیری از روش های پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) باید متنوع و رضایت مندانه باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha