جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نتیجه انتخابات نه بزرگ به وضعیت بد اقتصادی

حوزه/ عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: شرایط امروز کشور به گونه ای است که حل مشکلات معیشتی مردم باید در اولویت نخست دولت آینده قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدسعید پناهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که به زودی دولت سیزدهم رسماً کار خود را آغاز می کند، اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که بحث اقتصاد و معیشت مردم در اولویت مباحث کلان کشور قرار دارد و لذا از دولت آقای رئیسی انتظار می رود که این مسایل را به طور عملیاتی مورد توجه قرار دهد و به خصوص به وضع زندگی اقشار محروم و ضعیف جامعه رسیدگی کند.

وی افزود: بی شک یکی از الزامات ایجاد تحول در زندگی عامه مردم حمایت قوی از جریان تولید ملی است چرا که با وجود رونق تولید، شاهد اشتغالزایی و افزایش درآمدهای خانوار ایرانی خواهیم بود.

این اقتصاددان حوزوی همچنین با اشاره به این که نقش دولت در بسترسازی حمایت از تولید بسیار کلیدی و مهم است، افزود: اعطای تسهیلات مناسب به تولیدکنندگان واقعی، اصلاح ساختار بانکی و نظام مالیاتی در راستای حمایت از تولید و همچنین رفع موانع دست و پاگیر بر سر راه تولید از جمله انتظارات بخش تولید از آقای دکتر رئیسی و دولت سیزدهم است.

وی همچنین گفت: به معنای واقعی کلمه چنانچه می خواهیم در راستای ارتقای رضایتمندی مردم از دولت و حاکمیت گام برداریم، باید در وهله نخست گره های معیشتی مردم را باز کنیم و بی شک در این میان، دولت به عنوان قوه اجرایی کشور، مهم ترین نقش را برعهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha