جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با تمجید از حرکت و منش اخلاقی آیت الله رجبی در انتخابات خبرگان رهبری خاطر نشان ساخت: منش اخلاقی جنابعالی در انتخابات بسیار مهم و اثرگذار بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز با حضور در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با آیت‌الله محمود رجبی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مصباح یزدی در سخنانی گفت: آیت الله مصباح یزدی(ره) حقیقتا مصداق این حدیث شریف" إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ" بودند و جای خالی بزرگانی همچون شهید متفکر آیت الله مرتضی مطهری را در زمان ما پر کرده بودند.

وی افزود: این موسسه آموزشی و پژوهشی امروزه وظایف سنگینی بر عهده دارد و شاگردان زیادی در این مرکز مبارک به دست آیت الله مصباح یزدی تربیت یافتند و شایسته است که راه آن عالم بزرگ همچنان ادامه داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان ساخت: امروزه همه ما در نظام اسلامی ایران زندگی می کنیم که طبعا همگی در قبال این نظام اسلامی وظیفه مهمی برعهده داریم و این نظام اسلامی به مراکز مهمی همچون موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیاز دارد تا خلأ های آن به خوبی برطرف شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خطاب به آیت الله رجبی ابراز داشت: رسم است که وقتی بزرگی از دنیا می رود کسی را به جای او انتخاب می کنند که از جهات مختلف به آن شخصیت نزدیک باشد و انتخاب جنابعالی را به عنوان ریاست این مرکز مبارک تبریک می گوییم و از مقام معظم رهبری نیز به خاطر این انتخاب قدردانی می کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود با تمجید از حرکت و منش اخلاقی آیت الله رجبی در انتخابات خبرگان رهبری خاطر نشان ساخت: منش اخلاقی جنابعالی در انتخابات بسیار مهم و اثرگذار بود، گاهی برخی افراد در مقام سخن خوب حرف می زنند و در روحیه دیگران نیز اثرگذار هستند، اما وقتی نوبت به خودشان می رسد که از سخنان خود دفاع کنند و طبق حدیث شریف به عمل خود مردم را هدایت کنند، می بینیم که این گونه نیستند و تنها در مقام سخن حرف های خوبی زده می شود، اما جنابعالی با منش و عمل خود این کار را ثابت کردید.

وی افزود: در این مقطع تاریخ انقلاب اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ملاحظه کردند که شما که از چهره هایی هستید که با مناعت طبع و بدون تعلقات دنیوی و تنها به خاطر پذیرش مسئولیت به میدان آمدید، اما آن کار بزرگ را در انتخابات کردید و من هم از طرف خودم و هم از طرف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این منش و کار شما را می ستایم و تقدیر می کنم.

امام جمعه شهر مقدس قم در بخش پایانی سخنان خود در توصیه هایی خاطرنشان کرد: به بعد حوزوی این مرکز مبارک که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است توجه داشته باشید و افرادی را در این موسسه تربیت کنید که در ابعاد گوناگون جامع باشند و علاوه بر اینکه در مباحث روز در سطوح بالایی باشند حقیقتا یک مجتهد نیز باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha